Bangkok - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Bangkok - Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Bangkok - Chiang Mai

Door: M. Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Mark

08 November 2014 | Thailand, Chiang Mai

Hellokido achterblijvers,

Hierbij mijn eerste verhaaltje van onze reeds beleefde avonturen in het altijd mooie Thailand.

2 November vertrokken we vanaf Düsseldorf naar Dubai alvorens we naar Bangkok vlogen. De vluchten verliepen goed en we werden uiteraard in de watten gelegd door de ladies van Fly Emirates (aanrader). We hadden een hostel geboekt voor 2 november, maar zoals het wel vaker is als je op 2 november naar de andere kant van de wereld vliegt dan kom je op 3 november aan. Gelukkig hebben we dus de eerste blunder al gemaakt, er gaan er nog vele volgen.

Bangkok als stad is echt gekkenwerk. Geen enkele andere stad in de wereld waar ik ooit ben geweest (en ik ben al in heel wat wereldsteden geweest ;) heeft dezelfde beleving en chaos als Bangkok. Tuk tuks, brommertjes, driewielers, motoren en alles wat een motor heeft en rijdt zie je kriskras door elkaar heen vliegen. In één woord geweldig. Het eten is eveneens super lekker: kruidig, sterk van smaak en heet.

De eerste dag gingen we zoals het hoort een beetje sight-seeing doen en eindigde we op Koh San Road, het walhalla van Bangkok. Pakten een voetmassage en ontmoeten 2 gasten uit Zwitserland, de rest is geschiedenis. Vele drankjes en tientallen backpackers en thaise hoeren die zich de hele dag aanbieden (wees gerust, die pak je nog niet met de tang van de buurman aan) verder gingen we met onze dronken hoofden naar een ping pong show. Je moet het een keer gedaan hebben, maar het gaat helemaal nergens over. De tuk tuk drivers scheurden door de lege straten van Bangkok alsof het een F1 race was. Zoiets maak je dus ook maar 1x mee en gelukkig zijn we er heel huids uitgekomen.

Andere dagen veel sightseeing gedaan, massages en temples bezocht en natuurlijk de bar van film Hangover, van waar je over de hele stad uitkijkt. Like the americans say: 'What a view'....

Na 3 dagen pakten we het treintje naar Chiang Mai, we konden aardig pitten in die bunkbeds, maar ik vond de Alpenexpress leuker. Waarom, u raadt het al daar kon je tenminste in drinken en feesten. Hier kregen we alcoholvrij bier, rijst ice tea en andere niet te drinken goedjes. Dus we zijn maar braaf gaan slapen om 9 uur....bleghhh

Maar Chiang Mai maakt het helemaal goed. Dit is backpackers walhalla en helemaal de afgelopen 2 dagen dat we hier zijn, omdat het loykrathong is. Het bestaat dit jaar exact 1.000 jaar dus alles werd uit de kast gehaald om het te vieren. Ik heb nog nooit zoiets gezien, overal lampioenen die de lucht in worden gelaten, bloembedjes maar kaarsjes in de rivieren, parades met de mooiste wagens. Daar waren wij carnavallers niks bij. Ze zijn eveneens dol op vuurwerk, ben zowat 4x opgeblazen door die gasten maar ook hier hebben we ons weer heelhuids doorheen geslagen.

Rinke en ik zitten lekker in het backpackers sfeertje. De volgende reis wordt Pai, dorpie dichtbij waar we nu zitten en daarna vervolgen we ons wrede avontuur in Laos...

catch you guys later...(check the pictures)

• 08 November 2014 - 17:23

Bernhard ( Bennie Boorbuis ):

Wat gaaf man, ben ik toch vergeten om jou handschoenen mee te geven, daarmee pak je alles aan, ha ha .
    Ga zo door , met die verslagen, want ik vind het fantastisch, en voor de rest ,hou em in boxe he. je weet waar ik zit .

Groetjes jullie beider , en we horen elkaar weer

• 08 November 2014 - 17:56

Lensie:

Haha mooie 1e week gehad zo te lezen boys! Veel plezier nog met jullie trip!

• 09 November 2014 - 15:25

Linda:

Hey mark!
    Leuk om weer je verslagen te lezen!
    Heel veel plezier!
    Geniet van deze mooie reis!

Kus linda (van Huub)

• 10 November 2014 - 19:15

Hiele:

Nice start bongo!!! Alleen weinig pica's the zien nu nog
    Have fun in pal en Laos

Cheers!

• 17 November 2014 - 07:23

Gerrie Poelarends:

zo te horen hebben jullie het geweldig naar jullie zin

• 17 November 2014 - 23:52

Lisanne:

He schoonbroertje,

Super om je verhalen zo te lezen. Geniet er goed van, kijk uit naar je volgende verhaal.
    Wees voorzichtig en gedraag je :p!

Liefs Lien ow ja en een lebber van je broer