The Island - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu The Island - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

The Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 December 2011 | Belize, Caye Caulker

Hey goedgezinde vrienden en volgers,

We zijn weer een week opgeschoten sinds mijn laatste update. In de tussentijd is er van alles gebeurt en heb ik weer veel meegemaakt.

De laatste twee dagen in Mexico heb ik doorgebracht in Balacar. Een rustig plaatsje waar de lagunes van zuidelijk mexico bijéénkomen. Geweldig helderwater, 7 kleuren van donkerblauw tot aan smaragd groen. Zoiets moet je echt in het echt zien, heb er verschillende foto's van proberen te maken, maar de real-deal is toch iets anders. Nog steeds samen met de Australische reizende hebben we besloten om vanuit Chetumal (mexico) naar Caye Caulker (Belize) af te reizen.

Belize is een geweldig land en het eiland waar ik nu op zit is echt caribisch te noemen. 5 dagen gelden namen we de watertaxi vanuit Mexico naar Belize. Omdat het een ander land is moet je door de douane heen, krijg je een stempel en een heleboel militairen met drugshonden op je afgestuurd. Super bizar om te zien hoe ze je behandelen, maar erg spannend omdat mee te maken, morgen ga ik de omgekeerde weg en heb er overduidelijk zin in...hahaha!!

Eénmaal in de watertaxi kon mijn avontuur beginnen. We zijn naar San Pedro gevaren om vanuit daar naar het eiland Caye Caulker te geraken. De overstap naar een kleine speedboot was makkelijk, het vinden van het eiland minder gemakkelijk. De kapitein raakte de weg kwijt midden in de nacht, je zou zeggen dat die gasten na 1000x dezelfde route gevaren te hebben het wel weten, maar niets is minder waar. We raakten vast in ondiep water en moesten midden in de nacht uit onze speedboot om de boot uit het ondiepe gedeelte te slepen. Een aparte doch geweldige ervaring.

Dan het eiland zelf; de mensen hier kan je vergelijken met de Jamaicanen (geen geintje). Ze stammen af van de Creolen en praten dan ook Creools en Engels. Het is een geweldige taal en de levenswijze is 'relaxed'. Ze hebben zelfs borden waarop staat 'go slow'...als je doorloopt krijg je een bord met 'go more slow'. Oftewel een relaxtere levensstijl is er niet mogelijk. Ik werd gisteren aangesproken op de straat door iemand die zei dat ik langzamer moest lopen, want ik ging te snel.....hey man, you've have to go slow, it's too hot to go fast these days man'!!

De 2de dag hebben we een snorkeling trip gedaan op een zeiljacht. Geweldige ervaring om met onze twee Creoolse kapiteinen de caribische zee op te gaan om te snorkelen met zebra-vissen en allerlei andere wonderen van deze wereld. De tweede duik was met haaien en stingrays en de derde was met schildpadden (in het wild) en barracuda's (enorme vissen). Een onvergetelijke ervaring die ik jammer genoeg niet helemaal op de camera heb kunnen leggen omdat mijn waterproof camera het begeven heeft.

De andere dagen heb ik lekker rustig aan gedaan met de eiland bewoners en alle bewoners van mijn hostel. Een buitengewoon fijn hostel waar ik al super veel mensen heb leren kennen en we een paar geweldige feesten hebben beleefd. Het uitgaan hier is dan ook bijzonder te noemen met de reggae muziek en de zwarte creoolse vrouwen.

Voordat de kerst zijn intrede doet, zal ik nog een berichtje de deur uitdoen dus wees gerust voor iedereen die een warme kerstwens van mijn zijde wil ontvangen.

Ik ga weer verder met het 'rustig aan doen' in Belize alvorens ik morgen de grote trip in gang ga zetten.

Veel liefs vanuit de caribbean

xxxx one love

  • 19 December 2011 - 15:37

    Jeff:

    Hahaha geweldig: aangesproken worden omdat je te snel loopt! Zouden ze hier eens moeten doen :)

    Bongo, ik zeg fijne voortzetting en ga zo door met genieten!

  • 19 December 2011 - 16:28

    Baris:

    Haha lekker hoor bongo echt prachtig dat ze je aanspreken Omdat je te snel loopt:D

  • 19 December 2011 - 19:26

    Rinke:

    Bongo, ik ben al aan het kijken voor een ticket...ben zo jaloers... echt cool dat jij lekker aan et doen bent wat je wilt doen!

  • 19 December 2011 - 22:40

    San&co:

    Hoi lief broertje, wat gaaaaaaaf allemaal! Zou willen dat ik het ook in het echt kon zien. Die haaien...WAUW!!! XXX

  • 20 December 2011 - 16:31

    Hagelen:

    Weer een pakkend verhaal Jonkers!! Klinkt allemaal zeer goed, wat een master trip!

  • 20 December 2011 - 22:05

    Mark Jonkers:

    Dankjewel voor de leuke reacties!! Blijven sturen....vind het echt super leuk om ze te lezen ;)
    Door het tijdsverschil is het moeilijk om contact met mensen te hebben, dus dit is de manier voor mij

    xx

  • 21 December 2011 - 10:48

    Basje:

    Haha Mark, echt een eiland voor jou!! Mooi om te lezen en te zien dat het goed gaat maar had ook niks anders verwacht.

    Veel plezier nog en tot snel pik!!

  • 23 December 2011 - 20:29

    R0b En Annie:

    Hoi snelle Loper ik snap het wel je wilt zoveel mogelijk zien.Wat heb jij alveel gezien GEWELDIG Mark.Hebben ze daar ook Kerstkransjes?
    Fijne Kerst en een Gezond 2012
    En geniet van alles.Knuffel

  • 24 December 2011 - 14:14

    Gerrie:

    Hoi Mark, geweldig wat je allemaal gezien en mee maakt, geniet ervan en mooie foto,s. fijne kerstdagen en een gezond 2012.

  • 24 December 2011 - 22:30

    De Jonkies:

    Hoi Mark,
    Wat een vette gave reis verslagen.
    Wij wensen je vanuit Eerbeek hele fijne feestdagen. Dat zal vast wel lukken daar met 25graden.

    Wij blijven je volgen
    Fred, Ans, Bjorn, Niels en Tomas

  • 04 Januari 2012 - 13:08

    Anja:

    Wat een geweldige reis maak jij,er zullen er een hoop jaloers op je zijn,wij blijven je volgen,groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 120906

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: