Navidad - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Navidad - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Navidad

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 December 2011 | Mexico, Veracruz

Hola a todos,

Ik zal het in het nederlands houden voor het gemak, want ben weer op Mexicaanse bodem na een uitstekende trip naar het relaxte Belize.

Allereerst fijne kerstdagen gewenst en veel geluk en zaligheid met jullie families. Hoop dat iedereen een lekkere kerstkalkoen mag verorberen met alle lekkere gerechten die je maar kan bedenken. Wij zijn hier alvast aan de tortilla's geslagen.

De laatste dagen in Belize waren van ongekende schoonheid. Ik zei dat ik na mijn laatste verslag nog één nacht zou blijven, nou....het werden er drie! Telkens wanneer ik wakker werd dacht ik bij mezelf, waarom zou ik weggaan van het mooie eiland met de blauwe wateren en de relaxte sfeer. Ik bleef dus nog 3 dagen met alle gevolgen van dien. 20 nieuwe vrienden erbij, veel nationaliteiten en veel feestwerk. Achteraf kan ik dus zeggen dat het heel slim is geweest dat ik ben gebleven en heb er dan ook een geweldige tijd beleefd. Mijn huidskleur is op het moment meer afrikaans dan europees te noemen, dus ik hoor er hier weer helemaal bij in mexico.

De terugweg was een makkie, ik liet mijn australische reisgenote achter en ging op pad met 2 andere australiërs en een nieuw-zeelander op weg naar Cancún om mijn vlucht te halen naar Veracruz. Het grappige is dat ik de enige ben die spaans spreekt dus nadat we de tickets hadden gekocht kwamen we erachter dat we allemaal een verschillende bus hadden en dat ik als enige in bezit was van een goed ticket. Dit wil zeggen dat die andere bussen de bekende 'chickenbussen' zijn. Je hangt er met benen en armen uit...ahhahah! Dit heb ik gelukkig ff overgeslagen!

Busreis verliep spoedig, hostelletje gezocht en wat eten. Dan loop je natuurlijk weer tegen een groepje noorweegse vrouwen aan, waar je tot diep in de nacht een drankje mee aan het doen bent, zodat ik bijna mijn vliegtuig mis.....;)! Met veel gehaast kreeg ik toch een stoel toegewezen in Mexico's variant van Ryanair en heb ik mijn reis voortgezet naar één van mijn vriendinnen. Terwijl ik hier lekker op de bank zit mogen jullie dus aannemen dat ik goed ben terechtgekomen. En ja hoor, een geweldig gezellige familie die goed voor me zorgt en waarbij ik mijn eigen gang kan gaan. Aan geld geen gebrek bij deze mensen, dus ik hoef me geen zorgen te maken! Vandaag de 24ste hebben ze hier het kerstdinner met de hele familie dus ik wacht rustig af wat dat gaat brengen.

Mijn Spaans is op het moment erg goed, beter dan verwacht en de familieleden vinden het dan ook erg leuk om mij in de maling te nemen met nieuwe mexicaans spaanse woorden....los pendejos! De eerste dag lekker door de stad gewandeld en de kerstsfeer geproefd en gisteren het bekende recept, sight-seeing en een grote party. Met 12 mexicanen en 1 nederlander gingen we naar een grote club in veracruz waar de bouncers met grote machinegeweren buiten staan. Het is ff wat anders als je in deze sferen staat, maar ik moet zeggen dat ik me veilig voel en geen problemen ben tegengekomen, afgezien van wat matpartijtjes gisteren maar dat hoort erbij hier.

Staande in een grote discotheek zoals gisteren doet je echt anders voelen. Ik leek wel een attractie met mijn lengte, huidskleur,haarkleur en kleurogen. Iedereen zat me de gehele avond aan te staren en aan vrouwen geen gebrek. Na een paar baco's was het ijs gebroken en gingen we onder de klanken van 'jerry mexicano', hij schijnt hier bekend te zijn, helemaal los. Veel salsa en veel beweging zorgde voor een avond om nooit te vergeten en aangezien dit nog maar het begin is heb ik al zin in de aankomende feesten.

Nogmaals aan iedereen een gelukkige kerst en veel liefs aan jullie en alle familieleden die deze weblog niet volgen.

Dikke kus vanuit Veracruz



  • 25 December 2011 - 07:47

    Ilone:

    Hey Mark!

    Leuk verslag weer hoor...ben eigenlijk best wel een beetje jaloers op je :-) Jeetje wat ben je ook bruin zeg, echt niet normaal meer!!

    Geniet ervan, en fijne kerstdagen en alvast een heel goed 2012 gewenst!

    Groetjes Ilone

  • 25 December 2011 - 10:11

    Syl En Ronald:

    Heej Mark,

    Mooi verhaal weer zeg!
    Ook voor jou hele goede kerstdagen en ook alvast een goed en gezond 2012 gewenst!!

    Liefs Sylvia en Ronald

  • 25 December 2011 - 11:22

    Bas & Bianca:

    Hee pik,

    Weer fijn om te lezen dat alles goed gaat. Maar daar hebben we wel vertrouwen in. En hoop nieuwe vrienden erbij is altijd chill!!
    Jij ook fijne kerst dagen en geniet er maar weer van, zou je toch al wel doen zeker :-)
    Kallum aan.

    Kusje B&B

  • 25 December 2011 - 15:49

    San:

    Heerlijk die berichten...mail je snel weer even een paar fotootjes uit Nederland. Dikke kus van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 121033

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: