Dive certificate and home sweet León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Dive certificate and home sweet León - Reisverslag uit León, Nicaragua van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Dive certificate and home sweet León

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

05 Februari 2012 | Nicaragua, León

Hallo gappies,

We zijn weer in een nieuw land aanbeland. Maar alvorens ik daar iets over ga vertellen gaan we nog even terug naar onze escapades op het prachtige eiland 'Utila'.

We zijn (ik en Ingrid) certified divers. We hebben onze open water gehaald en het was adembenemend. We verbleven in de Mango Inn, zoals je uit het eerdere verhaal heb kunnen zien met een zwembad en een bar en open keuken voor 6 dollars per nacht. Het duiken was iets duurder, maar één van de goedkoopste plaatsen ter wereld om de onderwater wereld te aanschouwen.

De eerste 2 duiken zijn we naar een ander eiland gegaan met de naam 'Black Coral wall', de naam zegt het al een beetje. Een enorm wal van koraal die eindigt in een donker gat waarbij je niet weet wat er uit kan komen. Bijvoorbeeld haaien, of stingrays of schildpadden etc. Wij mochten maar tot 20 meter duiken omdat ons brevet niet meer toelaat. Hoe dan ook, dit was onze eerste echte ervaring waarbij je bijna een uur onderwater blijft zonder een hapje lucht te scheppen at the surface.

De tweede surfdag kregen we onze 5de en 6de duik voor onze kiezen waarbij we naar een compleet andere plek gingen. Als we alle acties onderwater goed zouden uitvoeren waren we gecertificeerd en konden we onze Padí pas ophalen.

Na het behalen van onze certificaten hebben we natuurlijk een feestje gebouwd. Super gezellig met veel Aussies en andere nationaliteiten. Maar je komt ze gewoon overal tegen, die Aussies, maar ze zijn bijna allemaal super gaaf om mee om te gaan.

Na een week hadden we genoeg van ons luizen leventje en gingen we op weg met 2 aussies, een litouwse en een paar fransen naar Nicaragua. Op dit moment ben ik in mijn thuishaven León, alleen de León in Nicaragua en niet mijn León in Spanje. Het is heel erg vergelijkbaar, deze omgeving met bijvoorbeeld Guatemala en Honduras! Wat het speciaal maakt zijn de activiteiten. We hebben de 1ste dag gesandboard. Het staat op de nummer 2
van de CNN list voor 50 dingen die je moet doen voordat je dood gaat! Het was echt een ongelofelijke ervaring.

Ik had de snelste tijd naar beneden, maar ook de grootste crash. Een paar brandwonden verder was de dag voorbij en gingen we terug om een feestje te bouwen. Op dit moment kan ik nog steeds niet goed lopen, maar hopelijk wordt het beter met de dag. In ieder geval heb ik weer iets gedaan in mijn leven wat verrijkend is.

De dagen gaan voorbij als water, vanavond wordt het super bowl en een boel feestwerk en dan gaan we naar Grenada om Canopy te doen. Dat is met kabels door jungle toeren. Het is dus nog lang niet tot een einde en aangezien we aan het strand zitten en over 2 weken de surflessen er aan zitten te komen worden de dagen nog steeds goed ingevuld.

Groetjes vanuit het zonnige Nicaragua, tikken hier de 35 graden aan.

• 06 Februari 2012 - 10:43

Huub:

Goed bezig chef! Stukkie warmer dan hier dus :) Enjoy. Cheers!

• 10 Februari 2012 - 19:55

Anja En Fam.:

Hoi Mark.

Bij ons is het iets frisser,ik denk dat jou huidskleur hier straks helemaal niet past,
    Geniet nog een maandje,en op naar de volgende reis,
    Groetjes,Anja en Fam.