Playa del Carmen en Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Playa del Carmen en Tulum - Reisverslag uit Tulum, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Playa del Carmen en Tulum

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

13 December 2011 | Mexico, Tulum

Hey gabbers,

Alles gaat goed om daar maar eens mee te beginnen. Berichten over aardbevingen e.d. die zijn wel de waarheid maar allemaal in de zee rondom de caribbean, dus zoveel merken wij er hier niet van ;)

Na het duiken in Cancún, ben ik naar Playa del Carmen gegaan. Busje gepakt en een hostel gezocht! Hostel río playa was een walhalla voor reizigers. Zat met 14 anderen in een dorm-room en daar begonnen de vriendschappen te ontstaan. Ongelofelijk wat je allemaal kan doen in Playa del Carmen......helemaal niets, alleen maar feesten en uitbrakken op het strand. Aangezien ik hier een patent op heb in mijn jaar in Spanje heb ik dit toch 3 dagen met verve volgehouden. Nederland - Australië werd 3-0 gedurende deze expeditie evenals Barcelona die Madrid heeft verslagen met 3-1. Gewoonweg heerlijk om dat te ervaren.

Het was echt super gaaf om met mensen uit Australië, Mexico, Brazilië, Quatemala, Amerika en waar ze dan ook maar vandaan kwamen om te gaan en te gaan stappen. Het waren 3 fantastische dagen zoals ze zeggen, maar je moet op een gegeven moment wel verder om leuke dingen te doen en mooie dingen te zien. Na 3 dagen was ik er dan ook redelijk klaar mee en heb het mooie del Carmen achter me gelaten. Aangekomen in Tulum met een colectivo bus. Dit zijn bussen waar je met zijn allen instapt, vergelijk het met een chicken bus, waar mensen met de armen en benen uithangen. Echt super grappig om daarmee te reizen, goedkoop en goed om mensen te ontmoeten.

De stranden van Tulum zijn adembenemd, nog veel mooier dan die in Cancún. Super blauwe zee, koraalriffen en cenotes (grotten met helder water). We hebben hier de eerste dag lekker op het strand gehanden, ik zeg 'we' omdat ik nu met een australische aan het reizen ben voor een paar dagen. Morgen gaan we naar we meer zuidelijk naar de grens van het land 'Belize'. Ik kende het niet maar het bestaat echt en het moet schitterend zijn.

Vandaag hebben we grot duiken gedaan...ongelofelijk mooie wateren, helemaal helder tot 15 meter op de bodem. Mijn onderwater camera heeft het begeven wat wel een beetje jammer is omdat ik deze ook gebruikte voor mijn andere foto's. Zal wel weer een ander cameraatje kopen worden. Een kerstcadeau uit eigen zak. De ruines van Tulum zijn echt van ongekende schoonheid en eindigen helemaal aan de witte stranden.

Gisteren hebben we ook nog een fotoshoot gezien op het strand. Dat was me een vrouw. Zo zie je ze dus alleen in de blaadjes om te watertanden. Ik mag niet klagen moet ik zeggen, maar verlang wel naar mijn ontmoeting met mijn mexicaanse vrienden om in een goed bed te slapen. De hostels zijn echt super leuk, maar de bedden zijn slecht en er is altijd lawaai. Toch maakt de communicatie en het gezellige samenzijn met reizigers alles goed.

De criminele organisaties in Mexico zijn we tot nog toe niet tegengekomen en zullen we ook niet zien, op elke hoek van de straat staat politie met een machinegeweer om toeristen te beschermen. Wees gerust dat is heel normaal hier en er gebeurt echt helemaal niets. Denk dat er in spankeren meer gebeurt in de afgelopen weken.

Het is een super ervaring om te backpacken en om in je eentje door landen/dorpen heen te reizen die je totaal niet kent. De energie verdwijnt telkens uit mijn lichaam, maar dan zie je weer iets schitterends en ben je weer helemaal de oude. Het helpt ook als je elke dag aan een hagelwit strand kan liggen om te genieten natuurlijk.

Mijn volgende ervaringen zullen weer vanuit een ander land zijn, alvorens ik naar mijn vrienden afreis.

Doe het rustig aan de andere kant van de grote plas en zorg dat je blijft glimlachen ook als het even tegenzit!

xx






  • 13 December 2011 - 16:04

    Kim:

    Hey bruine! Ziet er allemaal fantastisch uit.. volgende keer maar niet meer zo snel richting huis! Nederland is kut, baal van het weer, het werk en het tijdsverschil. Maarja de fotos zijn nog een beetje een pleister op de wond! Zit een zekere engelsman jou ook zo te stalken op facebook haha? Had ook niet anders verwacht! Ik hou je in de gaten, dikke kus XX

  • 16 December 2011 - 17:25

    Ome Henk:

    He markie, zie er geweldig tof uit. Ben wel een beetje jaloers, zeker wat betreft het weer.

    Hou je haaks en tot ziens
    groet

  • 17 December 2011 - 02:14

    Mark Jonkers:

    Super leuk alle reacties, blijven sturen zodat ik ook een klein beetje van Nederland meekrijg!!

    Groetjes vanuit Belize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 499
Totaal aantal bezoekers 121005

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: