Cancún y Isla Mujeres - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Cancún y Isla Mujeres - Reisverslag uit Cancún, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Cancún y Isla Mujeres

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

07 December 2011 | Mexico, Cancún

Hola querido gentes,

Vanaf Mexicaanse bodem mijn eerste verslag, morgen ga ik naar Playa del Carmen en verwacht daar wat minder internet e.d. te hebben, dus daarom schrijf ik nu alvast wat.

Niet dat ik niets meemaak natuurlijk, de meeste die mij kennen weten dat ik het anders wel uit mijn duim zuig...bij deze!!

Het Amerikaanse avontuur zit erop, ik ben gestopt bij het parasailen, wat natuurlijk helemaal lijp, te gek, cool was ;). Die avond hebben we de McDonald's maar nog een keer bezocht omdat we beide nog maar 5 of 6 dollar hadden en niet meer 'vreemd' geld wouden pinnen. dollar menuutjes gehaald, we leken wel zwervers, maar wel dikke want de kilootjes vlogen eraan in the U.S.!!

De terugweg was een makkie, na 3 en een half uur rijden met onze Monstertruck hebben we de sleutels ingeleverd en konden we voor de laatste x Amerikaanse grond kussen (niet voor mij, ik vlieg namelijk via Amerika naar huis, net ff besloten)!! Het was een intense 5 weken geweest en wat zeg je dan tegen elkaar ....juist adíos!! Voor je het weet ben ik weer in nl te bewonderen. Na 6 uur wachten een enorme klote vlucht later stond ik op Mexicaanse bodem. Alle verhalen van gevaarlijk dit en drugskartels dat zijn misschien wel waar, maar merk er hier niets van.

Ze zijn maar al te blij dat 'ik' gekomen ben en met mij mn volle portemonnee natuurlijk. Een kleine schets hoe het er hier uitziet. De stranden en de waterpartijen zijn van ongekende schoonheid, de hotels van ongekende klasse en de bediening van ongekende kwaliteit. Ik zit daarentegen in Downtown bij de echte inboorlingen, cultuur snuiven noemen ze dat. Dit zijn de plekken waar onze afgedankte lease-auto's rijden, de honden op straat lopen en de mensen vanuit hun voordeur spullen verkopen om te leven. Met andere woorden op mijn buik geschreven. Doordat ik vrij goed spaans spreek, vinden ze het super leuk om met mij te ouwehoeren en zodoende heb ik al wat mensen leren kennen, die dan dezelfde dag weer weggaan. Je hebt er ook niets aan, maar dat blijft een onderdeel van reiziger zijn.

De eerste dag heb ik de witte stranden bezocht en het turtle island 'isla mujeres' (eiland van de vrouwen). Geen woorden voor hoe schoon, natuurlijk en blauw het water is. De avond hebben we afgesloten met een paar drankjes (corona's) en quesadillas. Wie kom ik tegen.............juist! Nederlanders, gedurende 5 weken in the U.S.A. bijna geen één en nu een stelletje dat ongeveer dezelfde reis als mij aan het doen is. Die contacten zijn al gelegd en zullen vast nog weleens van pas komen.

Vandaag stond koraalduiken op het programma. Als je denkt dat de stranden en het water mooi zijn, moet je eens onder water kijken. Het is werkelijk waar adembenemend en aangezien ik een aquatica (waterproof camera) heb kan ik jullie volgers ook mee laten genieten van de gekleurde vissen en koralen van deze wereld.

Morgen zogezegd staat Playa del Carmen op het programma en slaap ik in een dormroom...een kamer die je moet delen in normaal nederlands. Hier zal ik vast en zeker meer contactten opdoen en mijn reis met een grote glimlach voortzetten. Ik zal mijn privacy wel een beetje missen, maar het is niet erg om hotels en hostels af te wisselen.

Daarmee kom ik aan het einde van mijn update, heb nog 1 kleine mededeling.
De feestdagen komen eraan, dus wees lief en aardig voor elkaar en gun elkaar het licht in de ogen zodat de wereld een betere plek wordt voor jong en oud, mexicaan of nederlander ;)

Hasta la vista....baby

  • 08 December 2011 - 02:06

    Mark Jonkers:

    Bij foto 0562, zie je in het midden een echte octopus. Alle koraalvissen camoufleren zich met de ondergrond, dus goed zoeken!!

  • 08 December 2011 - 07:01

    Grote Reus.:

    Mooi verslag Mark, wens je veel plezier en alvast fijne feestdagen. gr Rik.

  • 08 December 2011 - 10:18

    Mariella:

    Mark... ik ben echt jaloers op je! Geweldig....

  • 09 December 2011 - 19:14

    Piet Velp:

    Even de achterstand ingelopen. Je trainingsprogramma heb je zeker in Holland achter gelaten.... wat een high lights zeg, wow!
    Mooie avonturen toegewenst!

  • 10 December 2011 - 15:00

    Maaike:

    schat! Wat heerlijk allemaal ben blij dat je zo geniet!! Volgende x ga ik wel mee :) Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 303
Totaal aantal bezoekers 121033

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: