Orlando speelparadijs - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Orlando speelparadijs - Reisverslag uit Orlando, Verenigde Staten van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Orlando speelparadijs

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

24 November 2011 | Verenigde Staten, Orlando

Goedemorgen kalkoenen van deze wereld,

happy Thanksgiving, één van de grootste feestdagen van Amerika. Gebruikelijk wordt er gedineerd met de familie en wordt er een enorme kalkoen met stuffing (bestaande uit brood en allerlei andere ingrediënten) geserveerd!

We zijn alweer aanbeland op de donderdag van onze derde week in deze furieuze trip. Allereerst zal ik onze laatste dag uit Washington beschrijven, evenals het uploaden van enkele foto's van de memorials en andere bezienswaardigheden (deze hadden jullie nog te goed)!

De laatste dag Washington was relatief rustig, we hadden de avond/nacht enorm doorgetrokken dus werden we wakker met een kater van daar tot aan de andere kant van de U.S.A.! Toch hebben we onze moed bij elkaar geraapt en zijn we naar de dierentuin van DC gegaan. Wat denk je, gratis entree, hahahaha;)

Het is raar om te zien dat wij Nederlanders voor elk dingetje moeten betalen en in Amerika het algemene goed in ere wordt gehouden, jong & oud, arm en rijk, iedereen kan genieten van de meest exotische diersoorten in deze geweldige stad. Kate onze reisgids en tevens één van mn beste vrienden loodste ons door deze uitbrak dag heen! Met als klap op de vuurpijl, ice skating in het centrum van Washington. Aangezien we nu in warmere sferen zitten en ik hier nog ff ga verblijven wilde ik toch nog een keer de schaatsen onderbinden, zoals een echte kaaskop dat geleerd heeft.

In de avond hebben we het echte uitgaan van Washington gezien. We gingen naar Adam's Morgan! Hier komen alle jonge gasten bij elkaar op een strip waar tientallen barren/feestcafés/kleine discotheken zitten. Het lijkt een beetje op een straat uit Las Vegas!! Het mooiste is de multiculturele diversheid van Amerika, dit zie je ook terug op de dansvloer. Tjonge wat kunnen die Afro-Amerikanen schudden met alles wat ze ook maar hebben!! Aan het eind kan je de balans op maken en we kunnen toch zeggen dat Washington een super mooie stad is en zeker de moeite waard om heen te gaan.

Ow jah, voor ik het vergeet! Midden in de nacht ging het brandalarm af, iedereen stond met koffer en al op straat! Kim probeerde mij uit bed te trekken, maar zoals een echte vent sliep ik natuurlijk gewoon door. Wat dacht je, ..................precies VALS ALARM, ahhahaha!!

De trip naar Orlando verliep vlekkeloos, 2 uurtjes vliegen later stapten we uit in een enorm drukkende temperatuur van rond de 27/28 graden. Het went snel deze temperaturen zolang je maar genoeg drinkt!

Zoals hierboven al aangegeven is Orlando het speelparadijs van de wereld. Alle pretparken en bezienswaardigheden kunnen niet overtroffen worden door andere steden. Wij hebben er 5 geboekt en vandaar dat we de drukste dag (vandaag) vrijaf hebben genomen. Dit houdt in dat we er al 3 hebben bezocht.

We begonnen met Universal Studios. Iedereen wel bekend van alle speelfilms, zoals Shrek, the Mummy, Twister, MIB, the Simpsons, Jaws etc etc etc. In het park hebben ze dan ook van deze films allerlei levende attracties gemaakt waar je het echte gevoel van deze films kan beleven.

Shrek 4D: Je krijgt een bril op om de 3D animaties te zien en daarnaast zit je in een stoel die je lichamelijke emoties (voel sensoren) laat ervaren. Vandaar dat het 4D heet....echt super cool! Je zit dus midden in de film!! De echte aanrader van het park is Krustyland van The Simpsons! Je wordt afgeschoten in een karretje dat in een fictieve wereld beweegt en door middel van geluid, beweging en beeld zit je er zelf middenin. De animaties zijn echt geweldig en geen enkel ander park heeft zulke attracties. Het is allemaal echt Amerikaans, groot, veel en de beste zijn in alles. Nou het is ze gelukt, het was een topdag!!

Na een dag met attracties zijn we naar Sea World gegaan! Het is niet te vergelijken met het dolfinarium, omdat het alleen al 20x zo groot is! Hier hebben ze Orka-, dolfijnen- en zeeleeuwen shows die indrukwekkender dan indrukwekkend zijn. Naar mijn mening vond ik dit tot nog toe het mooiste park!

We hebben pijlstaart roggen geaaid, onder haaien doorgelopen, langs pinguins geroltrapt, maar het mooiste was toch de dolfijnen voeren. Het was een geslaagde dag die een vervolg kreeg met een etentje bij Cjili's! Een bekend Amerikaanse keten! We gingen uit eten met twee Engelsen die we ontmoet hebben in Sea World, ze zitten bovendien in hetzelfde hotel. Dit was erg gezellig en waarschijnlijk gaan we vandaag en/of morgen ook met hun Thanksgiving vieren.

Het laatste pretpark blijft dan nog open en dat is voor de jonge volgers WALT DISNEY!! Iedreen heeft vroeger de films van Disney gezien en kijkt er nog steeds naar met hun jonge kroost! In dit park worden alle films werkelijkheid!

Ze hebben vier parken bestaande uit: Magic Kingdom (dezelfde als in Frankrijk), Animal Kingdom, Hollywood Studios & Epcot! Aangezien wij Magic Kingdom al kennen zijn we naar die andere drie gegaan!

Het is een waar sprookje, shows van Finding Nemo en de Lion King zijn echt waar geweldig. Niet in heel Europa kan je zulke shows vinden! Daarnaast zijn we op Safari gegaan met een Jeep, die ons door de nagebootste savanne heeft gereden met neushoorns, giraffen, olifanten, cheeta's, leeuwen etc etc etc!!

Na de impressie van alle dieren in het koninkrijk zijn we naar Hollywood Studios gegaan, het koninkrijk van MICKEY MOUSE!! We waren er vrij laat dus hebben een show van Belle en het Beest gezien, House of terror gedaan! Echt een verschrikkelijk enge attractie en als klap op de vuurpijl de laser show van ons eigen Mickey Mouse gezien. Echt verbluffend wat een technieken en grootschaligheid de Amerikanen inzetten om mensen te trekken. De parken zitten bom en bom vol en er is bijna altijd wel plaats voor iedereen bij de shows omdat het halve stadions zijn!!

Na deze droomwereld zijn we met de bus naar huis gegaan en zijn we met de dromen van de Simba en Mickey in slaap gevallen!!

Rest nog de beschrijving van ons appartement, een aanrader wat betreft prijs en accommodatie! Het is vrij goedkoop, maar we hebben toch dubbele bedden, ontbijt en een verwarmd zwembad erbij inzitten.....oftewel, genieten in het snikhete Orlando!!

PS: Mensen die proberen te bellen of te sms-en, ik vind het allemaal erg lief en leuk en wil graag reageren! Alleen heb ik mijn telefoonrekening gezien en die is minder aangenaam, dus vanaf 5 december gaat mijn telefoon uit en ben ik digitaal te bereiken en eventueel op een buitenlands nummer!!

Het ga jullie allemaal goed

XXD

• 24 November 2011 - 15:06

Spekkie:

Jeetje wat een pretparken. Ik liep al te klagen dat ik MAAR drie dagen in Disney land parijs had, jij doet er eff drie op een dag, hahaah. Doe je goed. Wat betreft het weer, ik had in San Francisco zo lekker weer, 25 graden en nu ik terug ben in NL ben ik nog niet gestopt met rillen van de kou. Het is gewoon niet te doen. hahaa. Enjoy. xx

• 24 November 2011 - 16:22

Melissa:

Ik ben ekt ekt jaloers. Ziet er leuk uit!
    Veel plezieros nog daaros.
    xxxxxxxxx

• 24 November 2011 - 17:19

Bert En Joke:

He jongelui geweldig allemaal, ga je dat nog maanden vol houden, hier is alles oke.
    kusjes van ons.

• 24 November 2011 - 22:39

Hiele:

Klink weer super Hoop dat je alles in 4d alles goed doorstaat;)