New york & Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu New york & Washington - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

New york & Washington

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

19 November 2011 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

hallo metgezellen en goedgeaarde mensen die deze reis volgen,

We zijn weer eens beland in extreme situaties, dat is de enige benaming voor de verhalen die wij meemaken in Amerika. Deels komt dit door mijn Amerikaanse vrienden, deels door de gekke inbreng die wij als medesoldaten teweeg brengen;!!!

We begonnen de eerstvolgende avond in New York in downtown Manhattan, we hebben een rondvaart gedaan rondom Statue of Liberty naar Brooklyn Bridge en weer terug!!! Dit was echt geweldig, we konden het gehele gedeelte van Manhattan zien zoals je dat normaal alleen in film ziet.

Gedurende al deze dagen verbleven we bij Alison McCarthy, één van mijn beste vriendinnen vanuit spanje! Ze is er 1 met een bijzondere en sterke persoonlijkheid!! Haar familie zit in de film industrie, ze produceren films en documentaries!! Gedurende ons verblijf werd er een film opgenomen over een persoon die meerdere ziektes heeft overwonnen en zich in elke sport onsterfelijk heeft gemaakt op Olympisch niveau!! We hebben een gesigneerd boek gekregen en een film over zijn leven! Ongelofelijk om deel uit te maken van de jetset van Hollywood en New York.

Terug naar de werkelijkheid, gedurende alle dagen in New york hebben we van alles en nog wat meegemaakt. Na de rondtour zijn we occupied Wall Street gaan bekijken. het staat in iedere krant in Nederland, maar het zijn echt een stel mafketels hoor!! Voor de mega grote gebouwen staan met tenten en protesteren zonder reden dan moet je echt een paar steken los hebben. We zijn gedurende die dag ook nog in Chinatown geweest om een hapje te eten (verrukkelijk)! Een rare situatie, maar echt super gezellig met al die chinezen om je heen!

De laatste 2 dagen stond in het teken van cultuur en historie snuiven. We zijn naar het grootste museum geweest van de wereld. Metropolitan of Art, hier ligt voor meer dan 1 biljoen aan schatten opgeslagen en tentoongesteld!!Ongelofelijk, maar echt geweldig. Het zou niet in ons schema passen om niemand daar te kennen, wij konden via via naar één van de werknemers zijn photolabs!! Hier worden alle stukken gefotografeerd en bewerkt.Geen allerdaagse job en zeker waard om te zien!

Na deze culturele bezigheid zijn we naar stand-up comedy gaan kijken! Dit was echt hilarisch en een goede bezigheid om onze kostbare tijd te doden, het is echt een aanrader als je in NY bent om ooit stand-up comedy te zien!! Die gasten zijn hilarisch en niet voor niets hebben ze dat als beroep gekozen!! Ik zou mezelf niet zijn als ik de loterij niet had gewonnen tijdens deze avond, al mijn drankjes (en dat waren er nogal wat) waren gratis omdat mijn naam uit de hoge hoed werd getoverd ;)

De laatste dagen hebben we in Alison's huis doorgebracht met alle filmsterren vandien! Het weer liet ons in de steek de laatste dagen, maar onze aankomst in Washington wasgeslaagd, zonnig en koud! Dit is meteen de overgang van New York naar Washington! Na het eten van de wereldberoemde sliders van de familie McCarthy zijn we de 15de verhuisd naar DC!! Gisteren hebben we de stad verkend en hebben alle memorials gezien!!

Indrukwekkend is het enige wat je ervoor kan gebruiken! Amerikanen weten echt hoe je gevallen soldaten en andere verzetshelden moet eren! Ik heb tijdens deze trip Kate ontmoet, zij is één van mijn beste vrienden uit Spanje!! We zouden eigenlijk bij haar blijven, maar door omstandigheden verblijven we nu in een 3 sterren hotel en je hoort mij niet klagen hoor ;)

Washington is een tot nog toe erg aardig en smaakvol voor ons geweest! Naast alle mooie sight-seeing hebben we al een 2 avonden gehad waarin we lekker uit zijn gegaan!! Nog 2 dagen en dan kunnen we van de zomerse temperaturen genieten in florida en dan zijn mijn vrienden niet meer aanwezig. Ik vind het erg jammer, maar heb met één ieder een enorme goede tijd doorgebracht!!

Sinterklaas komt eraan en jammergenoeg zijn wij daar geen onderdeel van vanuit
Amerika, hier hebben ze daarentegen Thanksgiving dat 100 maal groter is! We moeten nog een geschikte manier vinden omeen turkey (kalkoen) te fabriceren gedurende this 'day'!!

Tot nog toe gaat alles wel en gaan we morgen weer door met de Washington DC sight-seeing tour! Wat ik i.i.g. weet is dat we gaan ijsschaatsen op de grote intercities! Voordat ik het vergeet,we zijn ook nog bij memorial cementary geweest met alle gesneuvelde soldaten en het Pentagon! Indrukwekkende memorials en gebouwendie je te zien krijgt!!

Ik ga nu een goede nachtust houden..

dikke kus xxd

• 19 November 2011 - 08:46

Syl:

Heej Markie,
    Wat een leuk verhaal weer...en wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt!!
    Geniet er nog maar van...en succes met het vinden van je kalkoen ;) haha
    Kus!!

• 19 November 2011 - 13:56

Bbenjj:

He Mark, fijn dat het goed gaat en dat je ook echt veel van de culturen ziet.
    Maak je geen zorgen, het was van de rabo, ik weet alleen niet of ik het op kan halen ik doe mijn best, anders wachten ze maar tot je terug bent.
    Het is wel rustig thuis, veel liefs je kleine moedertje xxx.

• 20 November 2011 - 13:18

H En M + Kids:

Mark
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt
    Geniet ervan wij blijven je volgen.
    Erg leuk om te zien.
    Groetjes Henk en Marjan

• 22 November 2011 - 07:48

Henky Senegal:

Hey Swa!

Grappig dat jij nu ook in New York zit, toen ik jou in Mallorca zag zwemmen was ik onderweg naar NY! Ben toevallig gister aangekomen en maakt het goed:) Ook mijn duikbril is intact gebleven!:) Even zonder gekheid... Het is fijn om te horen dat je zo geniet en dat je zoveel nieuwe indrukken kan opdoen, geniet er maar lekker van en vooral in je 3 strerren hotelkamer!

Gr. happie Senegal

• 22 November 2011 - 16:27

Jeroen:

JONK!!

Je vermaakt je prima zo te lezen, toffe verhalen weer.
    Ga zo door!!!

xxx
    Je neefje

• 23 November 2011 - 18:55

Moedertje:

Mark je spullen blijven op het hoofdkantoor liggen als je terug bent kun je het ophalen, tot skyp zaterdag sint, xxx mams.