Everglades, Key Largo & Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Everglades, Key Largo & Key West - Reisverslag uit Key West, Verenigde Staten van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Everglades, Key Largo & Key West

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

04 December 2011 | Verenigde Staten, Key West

Hey volgers van over de hele wereld,

Na een afwezigheid van een kleine week zijn we weer ingelogd om mijn laatste verslag van Amerikaanse bodem te doen.

Allereerst nog wat kleine verhaaltjes uit Miami, er zijn meerdere foto's onder het vorige verslag gezet (voor diegene die het mooi vinden om geweldige stranden en palmbomen te zien)!!

Miami is een stad van uitersten, we hebben enorm veel dakloze mensen gezien, maar ook de enorme jet-set met bekende mensen zoals Kat von D (de bekende tattoo artist)!! Toch gaaf om die mensen in het echt te ontmoeten.

We zijn de 2de dag naar het centrum gegaan om te genieten van Lincoln Road Mall, een geweldig centrum voor fashionable mensen. Iedereen is super goed gekleed, er zijn dan ook tig winkels aanwezig die de beste merken verkopen voor topprijzen!! We hebben daarnaast nog in Coral Gables rondgereden, de rijke area van Miami!! Hier staan de huizen en zie je de auto's waar iedereen van droomt. De dag hebben we besloten met een bezoek aan één van de grootste malls die ik ooit heb gezien. Er was van alles te krijgen, alle winkels die we kennen waren er wel gevestigd en mensen liepen er met koffers rond om hun gekochte spullen in op te bergen. Te zot voor woorden als je arm en rijk tegen elkaar afzet, maar ook dat is Amerika.

Na het verkennen zijn we de derde dag lekker naar Ocean Drive gegaan. De most famous place van Miami. De lange drive is bekend van tv, radio en alle media stations die wij kennen. Mooie vrouwen, mooie auto's, gebruinde vrouwen en grote discotheken zijn de enige aanwezigheden op Ocean Drive. We hebben hier lekker gegeten, geshopt en bijgekleurd op Muscle Beach!! In de avonden hebben we getracht om naar de clubs te gaan, maar met een entrance fee van 40 dollar en drankjes á 15/20 dollar is het uitgaan iets minder leuk, niet minder interessant met al die pornosterren, maar toch!!

Na een wilde dag hebben we gekozen om naar het eiland Key Biscane te gaan. Dit natuurreservaat is van ongekende schoonheid, dit is één van de mooiste plekken op deze aardkloot die ik tot nog toe heb mogen ervaren. De foto's spreken voor zich.

Na Miami moest het mooiste nog komen, hoe gek het ook klinkt. We zijn met de auto naar Key Largo gereden, maar voordat we daarheen gingen hebben we de Everglades bezocht. Het grootste moeras ter wereld, waar we met een hoovercraft door hun zijn gevaren/gevlogen om krokodillen te spotten. Een onvergetelijke ervaring die we dan ook besloten met het vasthouden van een mini-croc!!

Key Largo, what is there more to say!! We zaten in een Hilton 4 sterren hotel met alles erop en eraan. Het water was zo geweldig mooi blauw welke je alleen in film ziet! Hier hebben we een avondje doorgezakt met wat bacardi razz-jes en genoten zoals het op een echte vakantie hoort.

Na een dagje uitrusten hebben we de weg vervolgd naar Key West, the place were all the fun is. Hier kan je echt van alles tegenkomen. Na het vieren van de zonsondergang (is een caribisch gebruik) hebben we een aantal drankjes gehad, gedineerd en zijn we geëindigd in een duelling piano bar...onvergetelijk!!

Vandaag lekker rondgehangen aan het strand en het zwembad, maar een dagje zonder wateradventures kan niet, dus hebben we ons ingeschreven om te gaan parasailen boven de blauwe watergolven van de cariben.....wat is het hier mooi zeg, niet meer normaal!!

We hebben nog één avondje samen en dan vertrekt Kim alweer richting Nederland. Ik vervolg mijn reis naar Cancún waar ik het eerste backpack hotel (nog geen hostel) heb geboekt. Eerst ff inburgeren voordat ik me echt ga mengen in alle buitenlandse mensen, nu zal dat wel snel gaan hoop ik. De gezonde spanning is er in ieder geval alweer, wetende dat ik rond de 22ste/23ste één van mijn mexicaanse vriendinnen ga bezoeken, maar dat is iets voor de toekomst.

Vooralsnog kan ik zeggen dat we alleen maar mooi weer hebben gehad, dingen hebben gezien en ondernomen die we nooit voor mogelijk hebben gehouden en het een enorm geslaagde trip is geweest!!

Ik denk dat de foto's voor zich spreken. Ik zal binnenkort weer inchecken vanuit het zonnige Mexico, vooralsnog adíos en cuidado!!

xx

• 05 December 2011 - 16:50

Hiele:

Ziet er weer vet uit bongo!! En wij hier maar met herfstachtig/winterweer zitten.... Everglades lijkt me zeer de moeite waard en miami ook wel zoals jij het omschrijft;)

Have fun en tot later !!!!

• 06 December 2011 - 15:27

Hagelen:

Nice story! Nu al benieuwd naar je verhalen en foto's uit Mexico, have fun!!