Año nuevo - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Año nuevo - Reisverslag uit Veracruz, Mexico van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Año nuevo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 December 2011 | Mexico, Veracruz

Hey amigies,

Allereerst wil ik iedereen een super goed uiteinde wensen van 2011.
Uiteraard een liefdevol, avontuurlijk, vredelievend en sportief 2012 gewenst!!

Voor de mensen die naar 'huize' Jonkers gaan (morgen?? tijdsverschil is nog steeds een groot probleem om in te schatten) zorg dat je je niet in laat pakken door Bert 'zijn' drankjes! Jullie moeten namelijk de avond ook nog overleven ;) Geef mijn kleine moeder een dikke kus en knuffel, allemaal doen hé (liefst tegelijk)!
Ik vind het jammer dat ik het moet missen, maar een keer iets anders in het leven doet ook leven zeggen ze!

Genoeg gepraat over de jaarwisseling, nu weer terug op aarde en naar de alledaagse bezigheid. Wat een verhalen weer na mijn afgelopen verslag.

We hebben de kerst doorgebracht met ongeveer 18 familieleden van de familie Mendosa Sariego in hun huis. We moesten dus in 2 shifts eten, wat hilarisch werd omdat ik met de jonge gasten aan tafel zat en zoals gezegd vinden ze het fantastisch om de gek met mij aan te steken omdat ik geen Mexicaans Spaans spreek. Een super gezellige en buikvullende avond/nacht.

De 1ste en 2de kerstdag zijn hier precies hetzelfde als in Nederland. Er wordt ontzettend veel gegeten, voornamelijk de overgebleven maaltijden van kerstavond. We hebben ook de film La vita e Bella gekeken, wat natuurlijk een kaskraker eerste klas is tijdens kerst.
Na 3 dagen eten, uitbuiken, eten, uitbuiken en nog meer eten, gingen we de 2e kerstdag met de familie wederom eten bij een visafslag. De beste 'mariscos' die je kan vinden in de wereld en aangezien ik niet vies ben van een beetje voedsel hebben we vele vissoorten geprobeerd: pulpo (octopus), schelpen, garnalen etc. etc.

Na al deze maaltijden gingen Marisa en ik naar de bioscoop. Mexico is een land waar ze nog gewoon de films in de originele engelse versie afdraaien met ondertiteling uiteraard. Ik zou ik niet zijn als we weer eens iets mee zouden maken wat extreem is. Voordat we de bioscoop inliepen, kwamen we een vriend tegen van Marisa, die met een microfoon het publiek vermaakte. Ik moest er dan ook aan geloven om in mijn beste spaans een heel verhaal op te hangen wat ik hier deed etc. etc. ........wat denk je? Was het de nationale radio van de staat Veracruz, vrienden van Marisa hebben mij 5 minuten onzin horen uitkramen.....hahahahahh!!

De dag erop hebben we onze weg voortgezet naar Xalapa. Een ouderwetse stad met bergen/heuvels en veel mexicaanse cultuur. Hier verbleven we bij één van haar vrienden om de stad te verkennen en om een klein feestje te bouwen. Wederom had ik het gevoel alsof ik bij rijkeluis kinderen in huis ben genomen, want ze hadden weer van alles tot hun beschikking. We gingen bijvoorbeeld met een Jeep Wrangler door de bergen cruisen om daarna een hapje te eten op de top. Een geweldig mooi uitzicht over het heuvelachtige landschap met haar dorpen/steden in het midden.

Over rijkeluis kinderen gesproken, gisteren gingen we met de boot van één van hen varen op de Boca del río (een rivier) om lekker te genieten van het zonnetje en het oude jaar uit te luiden. Gewapend met een koelbox vol chela's (biertjes) hebben we hele middag gedobberd om het af te sluiten met een paar hapjes en drankjes bij Venicio en daarna nog een bar. We hebben het hier super naar ons zin en het zal ook moeilijk zijn om de 2 januari te vertrekken, misschien dat ik er nog 1 dagje aan vast plak maar dan gaat mijn reis toch echt vervolgd worden naar de Chiapas en verder naar de Quatemaleze grens!

Vooralsnog een gezond en blessed 2012! Os Quiero ; ik hou van jullie

besitos


  • 30 December 2011 - 20:02

    Joke En Bert:

    He Mark wat leuk allemaal, de drankjes dat komt wel goed en knuffelen een klein beetje dan, het is nu 21.00 uur,dus een een dagje,xxx

  • 31 December 2011 - 14:50

    Basje:

    Pik,
    Ik heb het gedaan! Speciaal voor jou. Een dikke kus en knuffel.
    En ook terug hè!!

    Fijne jaarwisseling

    Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 120612

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: