Surfing and Beaches! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Surfing and Beaches! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Surfing and Beaches!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

25 Februari 2012 | Costa Rica, San José

Hallo carnavalsknallers en kaskrakers!

Het is een geruime tijd geleden dat ik ingecheckt heb op mijn webblog of met mijn naasten in Nederland. Excuses hiervoor het was voornamelijk connectie van internet, zon, zee en strand die mij weghielden van mijn laptop!

Maar hier komt één van mijn laatste updates. We waren in San Juan del Sur in Nicaragua om nog een paar dagen te luieren en lekker aan het strand te liggen. Na 6 dagen in die stad doorgebracht te hebben was het tijd om mijn laatste bestemming aan te doen. Costa Rica, het land van de dieren, palmbomen etc. etc.! Het is hier gewoonweg geweldig.

De eerste 5 dagen ben ik samen met een Amerikaanse gast die ik op de boot heb leren kennen naar Santa Teresa gegaan. Daar waren al onze Argentijnse vrienden die surfen en daar werkten. Mijn wond is weer helemaal dicht, dus ik het het gewaagd om op een surfboard te staan. Ik vond het nog niet heel spannend, maar voor de eerste keer was het redelijk spannend om te doen. De rest van de dagen hebben we vooral gevuld met het liggen op de geweldige stranden van de Pacific en het maken van kampvuren op het strand.

We waren weer met zijn vieren na enkele dagen, mijn aussie maat en een maat van de amerikaan! Het werkt tot nog toe perfect en zijn dan ook samen afgereisd naar Montezuma. Een briljant stranddorp, we hadden een hostel midden aan het strand! We verzamelden een hele berg vrouwen en een paar andere vrienden om elke avond op het strand kampvuren te bouwen, te drinken, te dansen en te feesten! Overdag hebben we de beroemde watervallen bezocht van Montezuma! Je kan er vanaf springen en dat hebben we uiteraard ook gedaan!

De laatste dagen was er een festival in town. De locals kwamen naar buiten met vuurspuwers, kandelaren en andere vuurballen waar ze allerlei trucs mee uithaalden! De dag erop was het 'bongo' dag! Je zou bijna zeggen dat ze dat voor mij georganiseerd hebben, maar niets is minder waar! Het was een geweldige muziekshow met de braziliaanse bongos, bespeeld door brazilianen!

De laatste dagen gaan we naar de Caribische kant van het land om nog te genieten van een paar dagen zon, zee en strand! Alle activiteiten die ik gepland had, zoals bungee jumpen, canopyen en andere heldhaftige praktijken heb ik achterwege gelaten omdat we zoveel plezier hebben op de stranden en toch zoveel van het land kunnen zien. De koffieplantages, de jungle en alle dieren die zich daarin begeven!

Ik hoop dat één ieder zich vermaakt heeft tijdens de carnaval, jammer dat ik niet aanwezig kon zijn dit jaar! Maar mijn persoonlijke carnaval duurt nog een paar weken voort, eer ik naar de States vlieg en daarna huiswaarts! De volgende update zal vanuit de Verenigde Staten zijn, zolang ze daar toelaten!

3x Alaaf

  • 25 Februari 2012 - 22:54

    San:

    Geniet er nog maar even van!!! Voordat je het weet ben je weer thuis...joepie;-). Dikke kus van ons alle4

  • 26 Februari 2012 - 07:42

    Ilone:

    Klinkt weer erg goed Mark! En net wat je zus zegt: Geniet er nog even goed van!!!

  • 26 Februari 2012 - 14:57

    Gerrie:

    Hoi Mark je heb weer heelveel beleeft geweldig, geniet er de laatste weken nog van, dikke kus je tante

  • 27 Februari 2012 - 13:36

    Rinke:

    markie...geniet er van en tot over paar weken...gaan we biertje doen!

  • 28 Februari 2012 - 12:31

    MtV:

    Goed verhaal weer Licious! En echt een mooie omgeving daar! Damn... Zie je snel weer in ons koude kikkerlandje;)!

    Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 120658

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: