Extreme sports - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Extreme sports - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Extreme sports

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

14 Januari 2012 | Guatemala, Antigua

Goedemorguh aardbewoners,

Een bericht vanuit het vulkanisch actieve Antigua in Guatemala! Ik heb de afgelopen 7 dagen ongekende bezigheden meegemaakt en wil deze dan ook mede delen met mijn trouwe aanhang!!

Het laatste verhaal waren we aanbeland in Flores, een klein eiland in het noorden van Guatemala met al haar jungles en maya gemeenschappen! De grootste van allemaal is 'Tikal'. Iedereen die de film Apocalypto van Mel Gibson heeft gezien kan zich er een idee bij maken wat ik heb gezien. In de ochtend gewapend, met een broodje ei en een 2 liter water gingen we de gevaarlijke jungle in van de Maya's. Ik zeg gevaarlijk want in deze jungle leven 4 van de top 10 meest dodelijke dieren!

Onze gids was een guatemalteek die opgegroeid is in de regio van de Tikal en volbloed Maya. Hij sprak geweldig Engels en vertelde ons alles over de torens (zie foto's en film) en over de jungle. Het duurde een halve dag om van de ene kant van het park naar de andere te geraken, maar het was het wel waard. We hebben de torens beklommen, we konden over het gehele regenwoud uitkijken over tot aan de bergen van de grens van Belize. Een onvergetelijke ervaring die ik beleefd heb met een groep israelische vrouwen en veel australiërs. Ze zijn echt overal de Aussies en aangezien het geweldige mensen zijn hebben we ook veel plezier.

Na deze onvergetelijke dag zijn we in de middag naar het water van Flores gegaan om een verfrissende duik te nemen. Na een goede 2 uur had ik al een date met een Guatemalteekse, die het erg interessant vond om iemand met blonde haren en een bruine huid te zijn. Wees gerust allen, ik houd het erg beschaafd hier en vind het dan ook leuk om spaans met deze mensen te praten. Het was wel eens leuk om mee te maken om met deze mensen uit te gaan en hun gebruiken te volgen.

Na een goede nachtrust zetten we (ik en de israeliers) onze reis voort naar Semuc Champey. Na 11 uur rondkachelen in een te kleine bus, waarbij je 2 uur staat te wachten op een snelweg omdat ze eventjes een brug aan het plaatsen zijn, zodat niemand er door kan...hahahah, zijn we toch goed aangekomen.

Eén woord: Adembenemend. Midden in de bergen, met juweel blauwe rivieren en vergezichten tot aan de horizon. Het hostel was de beste van allemaal en heb hier dan ook 20 tot 30-tal mensen ontmoet die verder reizen met mij. Ze komen voornamelijk uit Aussieland. Hier hebben we extreme sports beleefd. De grotten en interne watervallen beklommen gewapend met kaarsen, geweldig (kijk foto's)! Daarna met een swing salto's maken in de rivier, van bruggen afspringen tot aan 20/25 meter diep en vergezichten vanaf een kilometer hoogte. Daarna zwemmen en glijbaan zwemmen op natuurrotsen in natuurlijke zwembaden. Het is soms niet te bevatten.

De feesten waren ongeëvenaard en iedereen kent deze 'dutchy' na 3 dagen Semuc. Vooral de laatste dag was een regelrechte hit. Gewapend met een tube (een opgeblazen band) gingen we vanaf de top van de rivier naar beneden. 8 biertjes en 2 back flips vanuit een hoge boom verder hebben we de hele middag in deze tubes gezeten en de hele rivier gezien. Super ervaring en goed voor het maken van vriendschappen!

De reis ging hierna naar Antigua. Een mooie stad waar veel toeristen komen om de vulkanen te beklimmen, dit gaan we dan ook doen in een aantal dagen. Ze zijn nog steeds aan het erupderen en je kan dan ook veel lava zien. Kan niet wachten om dit mee te maken. De volgende update zal vanuit El salvador zijn.

Het gaat super goed, voel me fit en heb geen last van ziektes, griepjes of andere blessures (behalve een breuk in mijn hand, maar daar doe je niets aan)!! Mochten jullie tijd hebben dan raad ik jullie aan om me even op te zoeken, het is hier een paradijs!!

xxx (aan mijn kleine neefje en nichtje)

• 14 Januari 2012 - 18:34

Bert En Joke:

Heb jij een breuk in je hand of is het een gaatje of een krateslag , kijk een beetje uit in die jungle,s en zo, ik heb je vandaag nog gemaild.
    xxx bert-joke

• 15 Januari 2012 - 07:37

Ilone:

Super Mark :-)
    Leuk weer je verhalen te lezen en je foto's te bewonderen, echt leuk!!

Groetjes Ilone

• 16 Januari 2012 - 12:47

Daisy:

Heeej Mark...!!

Wat is het toch leuk om de verhalen van jouw reis te lezen zeg....Je vertelt het echt super...!! En de foto's zijn ook erg leuk om te zien om een nog beter beeld te krijgen van je reis...!!

Mooi dat je je vermaakt, Ga er nog lekker van genieten jongen...;) maar dat komt zeker weten goed..!!

Dikke kus Dais

• 16 Januari 2012 - 15:22

Mark Jonkers:

Hey mensen,

bedankt voor de reacties, leuk om de reacties weer te lezen! Met mijn hand gaat alles goed, zit nu in het verband en na een paar dagen zal alles hersteld zijn!

Groetjes

• 18 Januari 2012 - 14:07

Jeroen:

Jonk!!

Zo'n klein breukje zal jou niet tegenhouden!!

Geweldige avonturen, erg leuk om je verslagen te lezen. TOP!

zie je snel weer om onder het genot van meer verhalen te horen.

xsis

• 18 Januari 2012 - 17:47

Marjan:

Wat is het toch geweldig om te zien wat voor een prachtige reis je maakt. De foto s geven ons een klein beetje mee wat jij allemaal beleefd.
    Geniet ervan en de groetjes van ons allemaal.