Lisboa y Oporto - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Lisboa y Oporto - Reisverslag uit Lissabon, Portugal van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Lisboa y Oporto

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 November 2009 | Portugal, Lissabon

Obrigado geñtes

Hah, wat een weekend, wat een trip, wat een ongelofelijke happening was het weekend portugal!

De dagen voor portugal hebben we lekker gerelaxed in overdag en tijdens de avonden bij allerlei erasmus aanhangers, om met veel energie en zin naar portugal af te reizen!

WE vertrokken op 29 oktober in de avond met de bus naar Lissabon, een tripje van ongeveer 10 uur, met tijdsverschil van een uurtje natuurlijk! We hadden een chauffeur die een paar stuivers los had zitten, want hij wou door de nauwste straatjes van lissabon met een grote touringcar, oftewel 2 uur vertraging!

Eénmaal aangekomen bij het hotel, hebben we ingecheckt en zaten we met ons gestalte in een 3sterren hotel! Niet verkeerd voor een stelletje toeristen! Douchen en klaar maken om Lissabon onveilig te maken! We zijn eerst wat sight seeing gaan doen, maar na 2 uurtjes zijn we naar het strand gegaan, de stad ligt mooi aan de Atlantische oceaan, die zelfs binnendringt in het centrum!

Met 25 graden ligt het toch net iets lekkerder aan het strand dan met regen, ahah;)

Na een rustig dagje in het centrum hebben we andere erasmus mensen ontmoet die studeren in Lissabon en natuurlijk eigen erasmus die met het vliegtuig zijn gegaan! hieronder bruno onze portugees, die in deze stad woont! Hij liet ons na het eten van sushi de stad zien en het uitgaansleven!

De eerste nacht zijn we de binnenstad ingedoken, iedereen staat op straat te drinken en te feesten! gekkenhuis, wij met belgische erasmus van daar MOTHERFUCKERS gaan drinken, dat is 80% en daar ga je zo'n beetje dood aan! Maa we hebben het overleefd en nog ff 3 uurtjes geslapen voor de volgende dag!

De 2de dag was het vrije tijd dag, je mocht op eigen houtje de stad gaan bezichtigen, wij hebben natuurlijk het strand gezien, de Starbucks/Mc Donald's en de binnenstad om te shoppen! Daarna was het HALLOWEEN! Verkleed als een maloten zijn we met 15 vrienden de stad ingedoken en hebben we ons weer eens van ons beste kant laten zien! We zijn geëindigd in een discotheek waar één van de beste dj's van Portugal draaide, geweldig! Tot 7 uur, toen ging bij een Amerikaanse het licht uit en die hebben we bewusteloos naar huis moeten brengen, haha! (Alles is goed hoor).

Samen met Rogier, Joe (USA), Katrina (Russia) and Mont se (Mexico) hebben we nog een uurtje op onze kamer gezeten om te wachten op het ontbijt! We liepen met een vodkaatje cola naar het ontbijt hebben gegeten en zijn de bus ingestapt voor 3 andere steden!

De 3de dag zijn we naar Sintra gegaan, het circuit van estoril (voor motoren) en het strand van Cacias! In één woord beautiful! Lekker aan het strand gelegen, wat grote paleizen gezien en op een batterij scooter rond gereden! Hierna naar het hotel!

In het hotel hebben we met een grote groep drank spelletjes gespeeld tot een uurtje of 5 in de morgen, het was weer eens één groot slagveld, onze kamer werd wederom gebruikt door iedereen, zodoende waren wij de lul bij de receptie, waren mensen die naar het buitenland hadden gebeld voor de grap, dat moet natuurlijk wel betaald worden, hé (dus jonkers moest de portemonnee trekken), ahah!

De terugreis was gevuld met een bezoek aan Porto (de gehele dag)! Ik zat in de bus naast mijn grote vriendin Daria, wat een schik, we keken Walt Disney films en hebben ons tegoed gedaan aan het recept in Portugal, een flesje Port (porto genoemd in de desbetreffende stad)! Thuis aangekomen, was de pret niet voorbij, want een afzakkertje bij de Fransen sla ik natuurlijk niet af!

Ik ben blij dat ik nog leef na zo'n trip, maar het was echt super! Een echte aanrader om weg te komen uit de sleur!

Aankomende dagen draait het weer om school en gezelligheid (vanavond water party!) Over 2 weken is salamanca aan de beurt en over 3 weken, staat een trip naar Gran Canaria gepland! Ik verveel me nog geen moment! Zal proberen een mijn album aan te maken, want de foto's zijn soms brillant, kijk anders op facebook! Mark Jonkers!

En boys, als jullie komen 10 december dan breken we de tent af hiero! figuurijk hé, ik ken jullie;)

De mzzls en adeus

• 03 November 2009 - 14:16

Jeff:

Wederom weer een geniaal weekend gehad zie ik Bonko, nog geen plannen om te emigreren?;)

Helaas kan ik niet komen 10 december, maar ik zal de mooie verhalen nog wel horen.

Succes met de school dagen iig en ik zie je volgende verhaal wel weer verschijnen op je blog!

XX

• 03 November 2009 - 15:55

Zus:

Leuke tripjes heb jij zeg...(ben helemaal niet jaloers ofzo hoor ;-)). Maar hoe zit het nou met die nr. 10...? Of is dat alweer over?

XXX

• 04 November 2009 - 10:34

MtV!:

Bongolicious!

Mooi verhaal weer, zie dat het alcoholgehalte nog niet gedaalt is, ghehe... 10 december komen we de tent (indd figuurlijk(6)) ff afbreken! :P!

Adios amiegieeeees x

• 04 November 2009 - 12:49

JJ En Fam:

Zo Mark we hebben je verhaal weer gelezen, je bent flink op dreef met de uitstapjes , blijf dat zo doorgaan? want dan moet je echt afkikken als je weer thuiskomt? we missen je soms wel hoor.Ik bel snel met jouw, het regent inderdaad hier weer, maar zo super koud is het nog niet.Duuk is vrijdagavond op visite geweest, hij heeft de hele avond bij opa op schoot gelegen en de fles van hem gehad, leuk man.

Nou veel liefs van en en dikke knuffel doeiiiiiii

• 04 November 2009 - 13:27

Allard:

Haha, prachtig weer bongo!
    Zit altijd met een glimlach je verhalen te lezen! Maaaar, heb toch de zelfde vraag als je zus: What happened with the number 10?! Hehe..

Kan bijna niet wachten tot 10 december, als ik dit alles zo lees, gaan we wat moois meemaken!

Hou je haaks, en ik wacht op je volgende verhaal!

xx, Allie.