Pub Crawl and family dinner - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Pub Crawl and family dinner - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Pub Crawl and family dinner

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

23 December 2009 | Ierland, Dublin

Hello peoples,

Berichtje vanuit het koude maar prachtig versierde dublin. Na 5 dagen ben ik al helemaal gesettled in de Ierse cultuur. De mensen hier zijn vrij ruig, maar recht door zee. Precies de manier waarop ik ook handel en leef.

Vrijdagavond zijn we geland met Philip Kate en Cyra en heb ik mijn eerste Guiness gedronken, goed spul. Daarna de familie van Phil ontmoet en zijn vrienden. Toffe gasten, waarmee we nu al twee keer uit zijn geweest.

Zaterdag was de eerste grote party, nadat ik met phil's vader een kerstboom had gekocht en met de familie de grootste rugbywedstrijd van het jaar had gekeken. We zijn naar een discotheek in het centrum geweest, super leuk, maar erg duur. 8 euro voor mixers en 6 euro voor een glaasje bier. Maar dat mag de pret toch niet drukken.

Zondag een familie diner gehad, met de familie waarbij we ook kerst gaan vieren, heb al cadeautjes voor hun kids gekocht en ze mochten mij al van de start af aan, dus zit hier gebeiteld. Zoals de ieren zouden zeggen, that's grant.

Maandag en Dinsdag wezen shoppen met Kate en Cyra, die kwamen over vanuit Navan, waar we zaterdag Steven's day gaan vieren. Ben samen met hun in de oudste pub van het land geweest en heb de Temple Bar gezien, erg indrukwekkend. Net als de Trinity University, in de top 10 universiteiten van Europa. Super mooi en niet te vergelijken met Nederland.

Vandaag en morgen worden rustige dagen, waarbij we vrijdag kerst gaan vieren en een kerstduik gaan nemen in de oceaan, vlakbij Bull Island, hier draaien ze het om, niet bij nieuwjaar maar met de kerst.

Zaterdag gaan we land inwaarts en bezoeken we Kate in Navan en Cyra in Nauvel. Daar verblijf ik dan ook 2 dagen om vervolgens terug te vliegen naar het mooie Nederland.

Dus hou je vast, de Crazy flying dutchman komt terug in het land van herkomst, niet om uit te rusten maar om nieuwjaar te vieren.

Alle riemen los en vuren maar!
Go for gold and what's the craic!

Love you all XXXXXX

• 23 December 2009 - 15:40

Gijs:

Hahah mooi voorwoord weer jonkers!

Ach ja die Kersduik.. Veel kouder dan jouw douche, als er een paar voor geweest zijn zal het niet zijn denk ik. Dus appeltje eitje... hahah

Doe kallem an!
    Spreek je gauw weer!

Adios amigiess

• 23 December 2009 - 20:08

Zus & Co:

Hey lief broertje!

Fijn om weer even wat van je te horen. Zo te lezen gaat 't er allemaal iets rustiger aan daar in Ierland ;-). We zien elkaar volgende week! Gezellie!

XXX Den, Duuk & San

• 24 December 2009 - 09:59

Allie A.:

Haha, precies wat gijs zegt! Die duik kan echt niet kouder zijn dan jouw douche in spanje: Verschrikkelijk!! Haha!

Have fun nog mattie, en bereid je ook maar vast voor op volgende week, doen we spanje ff lafjes over! hehe.

xx

Allard

• 24 December 2009 - 11:51

JJ En BB:

He zoontje van me of zooitje, nou ja maak ook niet uit.Fijne kerstdagen en we zien je maandag, hier is het niet zo ruig hoor, wij houden van rust en gezeligheid,jammer dat je nu niet in nederland bent, had je naar Groningen gekund, serious request is daar, je hebt toch een leuke ervaring met deze stad.
    Heeeeeel veeeeeeel liefssssssssssssss van ons Bert, Erik, Joke en een pootje van Bobby.

• 24 December 2009 - 13:34

Rob En Annie:

hallo Mark even een berichtje uit het winterse Dieren .
    Leuk dat je weer even over komt
    Hele gezellige Kerstdagen en vast een Knallend Nieuwjaar gewenst.