Christmas dinner and St. Stephen's Day! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Christmas dinner and St. Stephen's Day! - Reisverslag uit Düsseldorf, Duitsland van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Christmas dinner and St. Stephen's Day!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

28 December 2009 | Duitsland, Düsseldorf

What's up folks!!!

Kerstmis in Ierland ongelofelijk! De 25ste zijn we naar een oom van Philip (mijn maatje uit spanje) gegaan en hebben daar een diner gehad, waar je U tegen zegt!

Ongelofelijk, er was kalkoen, beenham en 10 andere side-dishes! Datzelfde geldt voor het nagerecht, gewoon 6 of 7 verschillende gerechten, had in nederland nog nooit zo een kerstmis diner gezien!
Dus al met al een geslaagde kerstdag!

Zaterdag zijn we al vroeg afgereisd naar Croke Park, één van de grootste stadion van de Wereld om die te bezichtigen! Hier wordt rugby, en ghalic football gespeeld, dus geen voetbal zoals wij dat kennen! Erg indrukwekkend, voor mij komt alleen Nou Camp in de buurt en dan ben ik vorige week nog in het Bernabeu geweest! Het is niet te beschrijven hoe trots Ieren zijn op hun eigen sport!

De echte reis was niet bedoeld voor sight-seeing maar om af te reizen naar Kate en Ciara, twee van mijn Ierse vriendinnen! Eénmaal aangekomen in Navan bevonden we ons op een mooie ijspiste, oftewel levensgevaarlijk. De buurvrouw brak 15 minuten na onze aankomst haar been op de stoep voor het huis van Kate, een impressie hoe glad het was!

Na een griekse (papa Kate is grieks)/Ierse maaltijd zijn we de stad ingedoken om één van de nationale feestdagen van Ierland te vieren! Fantastisch, veel vrouwen, muziek en vechtpartijen! Dat laatste dat is een Iers gebruik, vrouwen, mannen! Het maakt niet uit, als er geslagen wordt dan duiken ze er allemaal bovenop, I love IT!

Al met al zonder kleurscheuren de avond doorgekomen, maar je moet die andere mensen niet zien, haha!
Na een korte nachtrust kregen we in de ochtend Fry (een Iers ontbijt), worst, ei, brood, bacon en veel pasteitjes! Ik heb de hele dag niet meer gegeten!

Na een griekse begroeting togen Philip en ik ons weer naar Dublin om daar de laatste avond van mijn verblijf vol te maken!

Een korte vlucht naar Dusseldorf, waar Dennis en Martin mij opgepikt hebben zorgt ervoor dat ik nu in mijn eigen huis dit verhaal aan het schrijven ben!

Ik wens iedereen een zalig uiteinde van het nieuwe jaar en veel geluk in 2010.

Mocht je mij willen zien dan moet je snel zijn want ik vertrek 03 januari weer, het is mij te koud hier;)!

• 28 December 2009 - 15:39

Allie A.:

Jaaaa ons maatje is er weer! Mja, voor mij is niet zo lang geleden dat ik je nog gezien heb haha..

Kzie je donderdag pik!
    De andere dagen moet ik werken dussss..

xx, Allard

• 06 Januari 2010 - 10:29

Barizz:

Heey bongo,

dat is even jammer dat ik je niet heb kunnen zien!
    Ben zelf ook weer terug het land ingekomen!
    haha maar zo te zien heb je het heel goed daar..:D

one love