Trip de Ponferrada y fiesta de León - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Trip de Ponferrada y fiesta de León - Reisverslag uit Ponferrada, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Trip de Ponferrada y fiesta de León

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

29 September 2009 | Spanje, Ponferrada

Holá amigos y amigas

Voor extreme hete en gewaagde foto's ga naar www.facebook.com en zoek mark jonkers. Daar staat enige kinky shit, haha!

Het was een super week. Na vrijdag de complete avond door te hebben gefeest en de 4-0 gemaakt te hebben, een Nederland-Ierland, zijn we na de party tot 8 uur rechtstreeks doorgegaan met de bus naar Ponferrada.

Zonder te slapen heb ik samen met een fransman enige gadgets toegevoegd aan mijn verzameling. Have liter glazen en natuurlijk een paar mooie vlaggen. Je moet toch een cadeau hebben als je thuis komt, haha.

Ponferrada was geweldig, ik heb de complete rit geslapen en elke keer als ze iets gingen bezichtingen ben ik op een bank gaan liggen en in slaap gevallen, in één woord een Geweldige trip, waar ik geen niets van heb meegemaakt. Dit weekend extremadura, in het zuiden tegen de Portugese grens. Wordt geweldig met de complete ERASMUS groep.

Daarnaast hebben we de eerste etentjes te pakken met andere erasmus studenten. We nodigen elkaar tegenwoordig uit om te gaan eten met een kleine groep (ong. 12 man). De italianen koken, pasta of iets anders en dan bikken met zijn allen. Onze japanner is er altijd bij, samen met de belgica chicas en de holanders met de ieren en de italianen, GEWELDIG.

Deze week is mijn eerste week dat ik serieus school volg. Snap er geen zak van, al dat spaans. Ze praten net zo snel als iemand die stottert en iets wil zeggen, oftewel onverstaanbaar. Maar met andere nationaliteiten kun je tenminste lachen.

Voor de rest lijdt ik een normaal leven. Ik koop vodka, drink een fles voordat ik ga stappen samen met de ieren en ga daarna helemaal los. Het is nog steeds 30 graden, dus ik kan niet klagen.

Vanavond is er weer een party om van te genieten. ERASMUS pre-party, ik wacht alleen nog op de campus party's, die moeten geweldig zijn! Die moeten jullie ook meemaken, dus boek als je wilt komen. 9 Oktober geeft mijn broer een feest HOOP IK. Dan zal ik laten zien hoe je een chopito drinkt, heb trouwens ook al een paar spaanse vlaggen buit gemaakt. Ze zijn gratis, tenminste ze hangen ze hier aan een stok en dan leen je ze gewoon, of hoe noem je zoiets, gheghe!

Ik kom na de party's en extremadura weer terug met een OKTOBERFEST in espana, hoop dat het enigszins op die van BERLIJN lijkt. Daarbij komen natuurlijk ook foto's van een jonkers in een lederhose;) lol.

Hou van jullie en doe geen dingen die ik hier wel doe! Clear out; peace

• 29 September 2009 - 17:49

Den, San & Duuk:

Hi trotse oom,

Je hebt het nog steeds prima naar je zin daar lezen we. Zijn benieuwd of je dat Spaans ooit nog onder de knie krijgt in combi met al die drank haha...:-)

Hier gaat het allemaal prima. Best gek om ineens papa en mama te zijn. De kraamweek is inmiddels voorbij dus nu moeten we het zelf gaan doen. Het is echt SUPER!

Tot volgende week!?!

Veel liefs en een dikke kus van trotse ouders en je neefje!

• 30 September 2009 - 10:51

Edje:

nou broer feest wordt het zekerss niet gewoon een verjaardag dat jij nou altijd feest hebt daar in spanje

xx ed

• 02 Oktober 2009 - 12:13

Willem:

Hee neefje..

zo te lezen heb je het meer dan goed naar je zin daar in het toch wel zonnige spanje! goed bezig pik!

Ik ga nu is ff op je facebook kijken voor wat heter vermaak, hehe.

Dikke kus

• 02 Oktober 2009 - 13:16

Mams:

He Mark , ik kom waarschijnlijk donderdag samen met jouw amigo jouw ophalen . 22.20 was de tijd dat jij gaat landen toch ? maar we bellen nog wel even .Het is hier niet zo warm dus moet ik nog een wollen onderbroek mee nemen naar het vliegveld ?
    Er zijn hier volgens mijn niet zoveel feesten als daar ,kun je een beetje afkikken.veel liefs en knuffels zie je gauw

• 03 Oktober 2009 - 15:19

Allie A.!!:

Gozer,

Waar blijven de verhalen van de pre-party?! Als dat zown gekkenhuis is, let us know! haha..

Hoorde dat je volgend weekend weer in het land ben?! We gaan wel ff meeten he!

Have fun at the erasmus party: Zuipse, knalse en bongo'se! haha..

xx (L)

• 09 Oktober 2009 - 09:29

Barizz:

haha bongo:D
    dus als de politie aan de deur komt dan doe ik alsof ik geen hollands ken en een idioot ben! maar dan zullen ze mij wel meenemen denk ik hier:P
    je zult nu wel back in towan zijn hea?
    spanjaarden kunnen ook wel feesten daar ofnot:D

Peace my brother