Trabajos, trabajos y mas trabajos!! - Reisverslag uit León, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Trabajos, trabajos y mas trabajos!! - Reisverslag uit León, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Trabajos, trabajos y mas trabajos!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

06 Mei 2010 | Spanje, León

Hallo vriendjes en vriendinnetjes hier een update vanuit het zonnige León.

Zoals de titel luidt ben ik alleen maar aan het werk, klinkt misschien gek maar ik ga als de brandweer de laatste 2 weken! Dagen van 10 tot 11 uur zijn geen uitzondering, helemaal als je nagaat wat voor afstanden ik moet maken om informatie vandaan te halen. Ik maak namelijk een beheer en ontwerpplan voor delen van León. Dit betekent dat ik een de stad aan het inventariseren ben, hiervoor heb ik goede en gerichte foto's nodig van alle groenstroken in de stad. Dit is nogal een opgave als je nagaat dat de stad ongeveer even groot, zoal niet groter is dan Arnhem.

Maar ik mag niet klagen, het gaat me voor de wind en dit hoofdstuk is bijna afgerond. Mijn supervisor is redelijk tevreden over mijn progressie alleen de taal is vaak een probleem. Ik schrijf alles in het spaans en gebruik zo af en toe een vertaalprogramma, zodat niet alles goed op papier komt. Maar na enige verbeteringen moet het wel lukken. Het is in ieder geval een leuke uitdaging die erg zwaar is.

Daarnaast is er ook goed nieuws te melden aan het front, doordat ik zo hard werk de afgelopen weken lig ik voor op schema en heb ik besloten om naar Gran Canaria te reizen. Natuurlijk neem ik mijn laptop mee om nog het een en ander te schrijven, maar een beetje ontspanning kan geen kwaad. De weekenden ben ik tot nu toe nog niet vrij geweest, dus vanaf woensdag 12 mei ga ik het er eens van nemen (een weekje).

In mijn laatste bericht meldde ik dat ik gebroken had met mijn spaanse vriendin, maar ik heb er alweer een nieuwe gevonden (hoop dat het een blijvertje is). Ze komt uit Frankrijk en is woonachtig in Parijs. Wie had dat gedacht dat ik ooit nog eens volwassen zou worden, nou bij deze Mark is opgegroeid en kan op eigen benen staan. We gaan samen met nog een paar andere mensen aankomende woensdag naar Madrid en vandaar gaan we het eiland een bezoek brengen.

Minder goed nieuws is de leegloop aan buitenlandse studentent, het begint dit weekend met despedidas (afscheid) van een Amerikaanse waarmee ik veel optrok. Het is erg jammer maar dit gaat de waan van de dag worden, vanaf nu gaan steeds meer mensen vertrekken naar hun eigen huis waar dat ook mag zijn.

Ik blijf hier tenminste tot 30 juli, om mijn afstudeer project af te ronden en te genieten van het Spaanse leven. Misschien zitten er daarna nog wel enkele tripjes voor mij in het verschiet (als zijnde het een vakantie is na het afstuderen). Dit hangt af van mijn school in Nederland en de financiële huishouding. In ieder geval blijf ik hier achter met enkele buitenlanders, waaronder onze held Philip. Heb met hem samengewoond en hij blijft ook tot begin/midden Augustus. Dit kan dus alleen maar super gaaf worden.

K-dag was een ongelofelijke party hier, was als enige gekleed in oranje, met mijn schoentjes, broek, shirt en pet; zelfs mijn sokken waren oranje. Ik heb enkele duitsers overgehaald om hetzelfde te doen en warempel ze deden het, hahahah:) Had ik die oosterburen mooi tuk! Weet de helft van de avond niet meer, maar dat geeft niet, je moet er toch iets van maken als enige Nederlander.

Voor de rest gaat alles voor de wind en heb ik weinig tegenslagen. De enige tegenslag zijn de paparazzen die ingevuld moeten worden, door alle siestas is er bijna geen beginnen aan. Er zit altijd wel iets dicht of er is altijd wel iemand die NIET kan!!! Maar ach, als dat het enige is dan hoor je mij niet klagen!

Voor alle voetballers onder ons; Barcelona gaat super goed en het moet gezegd worden in dit gebied vinden ze dat niet leuk. Daarom heb ik ook veel aanzien bij mijn vaste stamkroeg, ze HATEN mij omdat ik voor Barca juich, haha. Maar als grote nederlander ben je daar natuurlijk niet bang voor! Mijn eigen voetbal gaat steeds beter, speel nog steeds op de pleintjes in de avond en mijn techniek is ongelofelijk SLECHT!!! Heerlijk als je een 1/2 jaar niets hebt uitgevreten. Daarmee kom ik gelijk aan op volgend jaar; Erica'76, wat zijn de plannen. Eerlijk gezegd ik zou het niet weten, ik hoop eigenlijk dat ik mijn reizen door kan zetten naar andere continenten om vriendschappen die hier zijn ontstaan voort te zetten. Ik kom zeker terug naar Nederland, laat mijn EIGEN vrienden natuurlijk niet feesten zonder mij:D:).

Mocht iemand zin hebben om eind juli of in Augustus met mij te willen reizen of ergens in Spanje elkaar te ontmoeten, stuur een berichtje, ik heb nog geen plannen. Deze kunnen we gaandeweg maken ;):D.

Speciaal Bericht: Duuk is enorm gegroeid en ik vind het jammer dat ik niet in Nederland kan zijn om hem te zien op groeien, maar gelukkig is dit maar de beginfase. Wacht maar tot ie kan lopen en tegen een bal aan kan trappen, dan gaan we de grootste schik hebben. Kusje voor jou!!!

Familie en vrienden, ik moet er een eind aan breien want anders val je in slaap tijdens het lezen van dit verhaal. Dit keer geen vrouwen of andere escapades maar een vaste vriendin. Kijken of dit wat gaat worden;)

Het ga jullie goed,

Houdoe



  • 06 Mei 2010 - 11:34

    Hiele:

    Hey vent

    Even flink aan het werk geweest dus. Goed bezig!Hoop dat gran canaria een beetje bevalt.

    Groeten!

    ps: Viva la france;)

  • 06 Mei 2010 - 12:03

    Jeff:

    Nice Bonko, hoop ook voor je dat het een blijvertje wordt. Dat afstuderen zie ik wel goedkomen bij jou!:)
    T.z.t. laat ik jou sowieso weten of ik nog langs kom in juli!

    Xx

  • 06 Mei 2010 - 13:26

    Duuk, Den & San:

    Tripjes naar Frankrijk/Parijs vind Duuk ook vast leuk! Zijn papa en mama kunnen dan mooi de Franse taal weer een beetje ophalen. Op naar een beetje vastigheid! Ook niet verkeerd hoor ;-)!!!

    Fijn dat je voor op schema ligt. Nog even doorstomen en dan kun je genieten van je ‘vrijheid’. Dit natuurlijk totdat je gaat werken, dan is het afgelopen met de pret.

    Have fun in Madrid en op Gran Canaria!

    Liefs en een kusje terug van Duuk, Den & San

  • 08 Mei 2010 - 16:47

    J:

    fijn dat het goed gaat, moet ik nu nog papieren van school opsturen?

    Doei

  • 15 Mei 2010 - 20:13

    Niels:

    hey mark

    ben vandaag kampioen geworden met de D1
    ben op de vrachtwagen eerbeek door geweest en we hadden 3 traytjes bier (grapje het was energy drank)
    erik, bert en joke waren ook nog geweest dat vond ik heeeel gaaaag.

    groetjes uit eerbeek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

León Espana

Leon

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2010

AFSTUDEREN

05 Juli 2010

Het Einde

28 Juni 2010

Leegloop

21 Juni 2010

Los ultimos

06 Juni 2010

Despedidas americanos
Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 120726

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: