De Primero puntos y a la noche blanco en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu De Primero puntos y a la noche blanco en Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

De Primero puntos y a la noche blanco en Madrid

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

21 September 2009 | Spanje, Madrid

Holá regazos y regazas (Italiaans)

Hier is ik weer, met een berichtje. Nu vanuit Madrid. Je bent jong en ondernemend dus ga je maar eens ee lang weekend naar Madrid!

Het begon Donderdagavond met een feestje in León. Met de complete ERASMUS gingen we de examens vieren, die we eerder die ochtend hebben gehad. Uiteindelijk scoorde Nederland in de 10de minuut tegen Polen, haha. 1-0.

Niet veel later werd het 2-0 en 3-0, maar nu was het Spanje 2x. Een avond om nooit te vergeten. Ben om 7 uur de kroeg uitgetrapt en direct in mijn uitgaans kleren naar school gegaan om mijn punten op te halen. Alleen met die actie scoorde ik al veel punten bij de rest van de erasmus en leraren, hhaa.

Voor de spaanse taal heb ik 77% en 91% gescoord, waardoor ik mijn eerste studiepunten kan bijschrijven. Dit was een geweldig gevoel en dit moest gevierd worden met een KLEIN biertje!

Zaterdag ochtend ging de reis naar Madrid. Niet portugal omdat het huren van een auto onder 23 jaar (ben 22) te moeilijk bleek, i.v.m. de insurance!

Daarnaast heb ik er geen spijt van dat ik naar Madrid ben gegaan. Er was a la noche blanco. Dat wil zeggen witte nacht. 1x per jaar wordt dit feest gegeven in Rome en Madrid. Er waren niet minder dan 2.5 miljoen mensen op de straten en in de nachtclubs, vanzelfsprekend zal ik er een paar foto's van opzetten. Het was een ongelofelijke ervaring. Madrid de wereldstad die op zijn kop wordt gezet. Daarnaast heb ik het stierenvechten aanschouwt, wederom één van de grote festijnen, met mensen van het parlement. Een stadion van 25.000 man die staat te juichen als ze een BULL afmaken, vrij aparte ervaring.

Voor mensen die Madrid een keer willen bezoeken, het is zeker de moeite waard. Je kan alleen al verdwalen in één wijk van de stad, daarom moet je ook de METRO pakken!

We hadden een internationaal gezelschap, met italianen, brazilianen, fransozen, portugesen enz.

Van de week wordt het wederom superchill, krijg mijn eerste rondleiding op mijn opleiding en heb al veel vrienden gemaakt, die etentjes regelen, haha. Dus ik kook nog maar 2x per week, de rest eet ik buiten de deur. Als je het maar slim aanpakt! Daarnaast zullen we één dezer weken, voor het eerst een Campus feest meemaken. Kan niet wachten! Ik denk dat die spanjaarden ook niet kunnen wachten om een Holander en een Ier compleet los te zien gaan, haha. Ik zal hun en jullie niet teleurstellen!

Ik ga hem afknijpen, ga zo bowlen als afscheid van mijn poolse vriendin, die knijpt hem ertussen uit!

Like you, love you, it's good;)

  • 21 September 2009 - 20:48

    EBK:

    Hey Mark,

    Gefeliciteerd met je behaalde studiepunten.

    Wat een geweldig verslag elke keer weer.
    Wij kijken er iedere keer weer naar uit.

    Groetjes uit
    EBK

  • 21 September 2009 - 22:21

    Barizz:

    Bongolicious kerel!

    Ik hoorde het zaterdag van erik al dat je de taal hebt gehaald!
    Maar wat een grote idioot ben jij ook weer hea..:D haha prachtig gewoon!

    Peace Out my friend

  • 22 September 2009 - 10:05

    MtV:

    Bongolicious!!

    Mooi verhaal weer! Haha!! Je komt toch nog wel een keer terig naar NL he?!! :D. Netjes trouwens dat je je eerste studiepunten binnen hebt! Leuke pica's ook btw.. Maarre die van CRYnaldo mag je er wel af halen;-), ghehe!

    Xje


  • 23 September 2009 - 14:32

    Marlou:

    Hey Mark !
    Ik dacht ineenkeer hoe het met jou zou gaan , dus ik heb effetjes wat verhaaltjes teruggelezen , maar ik moet telkens wel weer lachen!
    ik zie aan je verhalen dat je het daar wel naar je zin hebt !
    en gefeliciteerd met je behaalde studiepunten , goed man!
    xx Marlou

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

León Espana

Leon

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2010

AFSTUDEREN

05 Juli 2010

Het Einde

28 Juni 2010

Leegloop

21 Juni 2010

Los ultimos

06 Juni 2010

Despedidas americanos
Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 196
Totaal aantal bezoekers 121061

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: