Barça vs Lianne 25 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Barça vs Lianne 25 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Barça vs Lianne 25

Door: Mark Jonkers

Blijf op de hoogte en volg Mark

03 December 2013 | Spanje, Barcelona

Dames en heren,

Het was een schitterende trip naar het zonnige Barcelona op de 22ste van November. Lietje zou 25 jaar worden op 29 november wat reeds gebeurt is. De surprise party was een mooi aandenken aan een geslaagd weekend in de spaanse Costa del sol.

We vlogen zoals gewoonlijk met ryanair naar onze bestemming (Reus) alvorens met de bus door een paar bad plaatsen te crossen en te eindigen op een groot plein in het midden van de stad. De rambla is altijd te vinden middels het metro systeem dus ook deze keer waren we er in no time!

Het vinden van het hotel daarentegen verliep wat moeizamer, dan maar een paar tapas achter in de kop drukken! Dit was alsof je werd gevoerd door Doutzen Kroes.....ach wat heerlijk! Na een avond sessie bij de beroemde fonteinen was het tijd om de bailá in te zetten en onze podiumangst te overwinnen.

Dag 2: De wedstrijddag tegen Grenada. Zoals gewoonlijk had ik gruwelijk plaatsen geregeld, maar tussen de ultra's hadi k niet eens verwacht. Had ook niet op de kaartjes gekeken dus was blij verrast om te zien dat we op ooghoogte onze spelertjes konden aanschouwen. Dit gedaan hebbende na het drinken van steevast 4 pints in onze stamkroeg.

4 doelpunten later vonden we onszelf struinend terug op de rambla met een duitser, fin en nederland. Allemaal oud klasgenoten van mijn spaanse expeditie in 2009-2010! Dit was een voorbode voor een grote fiesta! 14 uur later voelde ik letterlijk dat ik een grote fiesta heb gehad en alles wat daar bij hoort! Wat een feest in mijn hoofd van al de sangria die we genuttigd hebben.

Dat mocht de pret niet drukken voor dag 3 die in het teken stond van sight-seeing zoals de chinezen onder ons doen! Sagrada familia, tibidabo, parc guell en het gehele metrosysteem van Barcelona gezien hebbende konden we eindelijk weer doen waar we echt goed in zjin.....ETEN!

Onze laatste tapas waren weer van heerlijke makelaardij en we hebben het ons goed laten smaken! Na nog een klein pirouetje en dansje in de vele clubs op de rambla, hebben we de hoeren die er overal lopen links laten liggen en zijn we onze liefdesbunker op gaan zoeken!

De terugreis verliep vlekkeloos, eenmaal aangekomen bij de bolide had ik een lekke band! Vervangen, terug scheuren en tukken maar!

Het gaat zo snel voorbij maar de herinneringen zijn weer vereeuwigd met de 80LZ telezoom lens..dus we kunnen in de toekomst nogmaals genieten van een welverdiende vakantie, hoewel vanachter het glas ;)

ciao