Vervlogen herinneringen - Reisverslag uit Ancona, Italië van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Vervlogen herinneringen - Reisverslag uit Ancona, Italië van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Vervlogen herinneringen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

30 Augustus 2010 | Italië, Ancona

De trip vanuit bern na italië begon gestag met een vertraging van 2,5 uur omdat we in het begin de 2 andere reisgenoten niet konden vinden!

Desalniettemin werd de reis ingezet naar de grens van Italië via de alom bevreesde Gothardtunnel! We kwamen om 9 uur in de avond aan in Lago di Como.

Omdat het al aardig aan de tijd was hebben we besloten om langs het mooie bergmeer ons waterloo te zoeken! Na een nacht buitengeslapen te hebben vervolgden we onze reis naar Milaan. De 'hoofd'stad van de mode is altijd indrukwekkend, hoewel ik er al 2x was geweest blijven de pittoreske straatjes, vespa's, san siro en de vele modezaken altijd weer indruk op mij maken! Na een geslaagde middag verlieten we milaan om door te rijden naar het zuiden; GENOA wel te verstaan. De stad ligt aan de onderkant van het bovenste deel van de laars. Grenzend aan de middelandse zee is het niet moeilijk te raden dat er stranden en havens in overvloed aanwezig zijn.

Hier hebben we een geweldige middag/avond gehad, waarbij we met 35 graden het grootste cruiseschip hebben mogen aanschouwen.

De nacht bracht ons naar spezia om ons na het eten van een pizza op het strand te rusten te leggen naast de golven die tegen de zandbank aansloegen. Het betekende dat we veel geld bespaarden voor slaapplekken en daarmee ook veel tijd om deze onderkomens te zoeken:):d
Het was een echt 'avontuur' zeg maar!

Dag 4 begon met de rit naar Pisa. Als je deze naam opgooit zal één ieder meteen de 'toren' van Pisa erachteraan verkondigen. Nou, ik heb hem in levende lijve gezien en hij staat zo scheef als de begroting tussen de graafschap en ajax. Het was toch wel indrukwekkend om iets wat je van tv/internet kent in levende lijve te zien!

Het vervolg werd gegeven in Firenze, beter bekend als Florence; stad van de renaissance, Michaelangelo, Donatello, Galileo Galilei en Gucci! De bakermat voor het bloeiende rome: (Florence betekent dan ook bloei in het latino)!

Het was indrukwekkend om alle pleinen, kerken, sculpturen, gebouwen en infrastructuur te aanschouwen. Na deze culturele reis ging het verder naar het oosten om een slaapplek te vinden. Deze vonden we na een bezoekje aan het land SAN MARINO in rimini!

San Marino is het vermelden waard. De deelstaat is een zelfstandig land en bevindt zich op een berg. Dit is in zijn totaal San Marino. We hebben boven op die berg lekker gedineerd en van het uitzicht genoten, zodat we later in rimini op de feeststrandenin slaap zijn gevallen!

Na een koude doch verfrissende douche ging de rit naar Mirabilandia (het pretpark bij uitstek in Italië). In de ochtend kreeg ik te horen dat ik met een 8 officieel gelsaagd was voor mijn opleiding in larenstein. Het was dus een vreugdelijke dag die in een ongelofelijke teleurstelling zou eindigen.

Er was ingebroken in onze auto, waarbij mijn laptop en andere dure onderdelen zijn gestolen, mijn reisgenoten zijn daarnaast ook beroofd van dure bezittingen. Hiermee was de reis in één klap niet meer zo avontuurlijk en gezellig als de dagen daarvoor. Een bewaakte parkeerplaats was het terrein van beroving. ONGELOFELIJK!

We hbben ons erdoorheen geslagen en zijn opgevangen door onze italiaanse vrienden in ancona. We hebben daar 4 dagen vertoefd met 6 italiaanse vrienden/vriendinnen die we in spanje hebben ontmoet. Het was geweldig om in die weersomstandigheden (35) elkaar onder het genot van een pilsje bij te kletsen. We waren voor even vergeten wat er die dagen daarvoor gebeurd was. We hebben de italiaanse keuken dagelijks geprobeerd en zijn zelfs dagelijks uitgenodigd bij de families om te komen dineren.

Deze culturele onderdelen waren tot in de puntjes verzorgd en een beter ontvangst konden we ons niet wensen. Na 4 dagen heb ik de terugreis ingezet naar Marseille. We zijn nog even aangegaan bij Monaco, Cannes en Nice om vervolgens naar Manosque te rijden. Van daaruit heb ik het vliegtuig (marseille-eindhoven) gepakt om een einde te maken aan een knotsgek jaar!

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het volgen van mijn reizen!

Mocht er weer een x een reis in het verschiet liggen dan wordt u verwittigd!!!

xxx