Het Einde - Reisverslag uit León, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu Het Einde - Reisverslag uit León, Spanje van Mark Jonkers - WaarBenJij.nu

Het Einde

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Mark

05 Juli 2010 | Spanje, León

Hallo volgers,

Dit wordt mijn laatste verslag van mijn reis naar spanje en alle andere delen en landen die ik heb bezocht in dit fantastische jaar.

Allereerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties op mijn webblog....super het heeft mij altijd goed gedaan om dingen te horen van het thuisfront, vooral als je altijd in andere talen aan het praten bent!

Dit zijn de laatste dagen, officieel kom ik vrijdag terug op weeze airport om 17:05. Dit was natuurlijk niet met voorbedachte rade voor de finale van nederland, maar we zullen zien.

De laatste weken heb ik mijn werk hier afgerond en ingeleverd, nu heb ik te horen gekregen dat ik een spaanse presentatie moet geven, dit is bijna onbegonnen werk voor mij in het spaans, omdat het heel erg specifiek is en super moeilijk taal gebruikt moet worden. Ik heb deze week de laatste gesprekken over mijn becijfering, maar ik hoop dat mijn coordinatoren hier mij een cijfer geven voor het werk dat ik hier heb geleverd. Dit bedraagt 200 pagina's in A3 in het spaans, complete ontwerpen voor de stad León. Daar komt bij dat de afspraak was om een nederlandse presentatie te doen, dus gelukkig ben ik niet compleet afhankelijk van de spanjaarden. Maar toch het is fijn om een cijfer te krijgen en een officieel document van wat ik hier heb gedaan. Ik ga hoe dan ook afstuderen in nederland met een spaanse vermelding, dit zal zich nog uitwerken in de aankomende dagen/weken/maanden!

Ik moet dus in nederland ook nog ff aan de bak, om een boekwerk neer te zetten met eventueel een presentatie op mijn school.

Wat betreft de laatste dagen hier, die worden vertoeft met 40 graden op mijn hoofddeksel. Het is bijna niet uit te houden, maar je krijgt er wel een mooie kleur van. Jammergenoeg ben ik bijna de enige die hier nog aanwezig is in León van de hele gang die we hadden vanaf het begin. Het is spijtig, maar gelukkig woon ik nog samen met een portugees, die hier ook iets langer blijft. Kunnen we gelukkig nog de 1/2 finale van dichtbij meemaken, zowel nederland als spanje. Goh, wat zijn die spanjaarden gek zeg wat betreft voetbal. Auto's met vlaggen op straat, mensen die in fonteinen springen, helemaal door het dolle heen, daar zijn wij nuchtere kaaskoppen te relaxt voor. Hier gaat dat er iets anders aan toe, maar wel super gaaf om te zien.

Keuze was natuurlijk om hier te blijven tot de finale, maar een nederland-spanje, of nederland-the germans, wil je natuurlijk niet missen. Dus ik heb het goed uitgezocht wat betreft kosten enz.!

Ik kan niet wachten om iedereen weer te zien, het is veel te lang geleden en ik smacht er echt naar, na 11 maanden buitenland, hoewel ik natuurlijk 3x terug ben geweest, 1x voorgoed (3 weken, hahaha) heb ik wel een klein beetje heimwee om iedereen te zien.

Mijn franse vriendin is al terug in parijs en we hebben nog steeds een relatie, de plannen zijn om het aan te houden, totdat het echt niet meer werkt, of dat we andere ideeën hebben. Zij moet nog 2 jaar studeren en dan zien we verder...Ik ben al frans aan het leren, hoewel velen ook engels kunnen in haar familie. Het was echt een super liefde, dus de kans dat het aanblijft is erg groot. Waar je dan gaat wonen, werken en leven is de grote vraag? Maar daar ga ik me pas in de toekomst mee bezig houden!

De zomer is begonnen, ook in nederland met de hitte golf, dus ik kan gelijk acclimatiseren zonder verschil. Ik hoop dat ik één ieder van jullie de aankomende weken mag zien, en een cerveza kan drinken (hoewel ik iets te dik ben geworden). Als iemand nog goede ideeën heeft voor een vakantie of een mooie plek in een ander land om heen te gaan, post het en ik ga het overwegen. Reizen en andere culturen ontmoeten zit in mijn bloed nu, en ik wil hier gebruik van maken.

Ik hoop dat iedereen gezond is en dat ik jullie in een goede staat ga zien als ik terug ben. Het was onvergetelijk.

'THE DREAM IS OVER'
'WE'RE GOING BACK TO NORMAL'

Bedankt en tot ziens in ons kikkerlandje.

Kusjes voor iedereen.

PS: Duuk, ik hoop dat je erg gegroeid bent en ik je weer snel in mijn armen mag sluiten. Kunnen we nog een keer spaans praten of in de toekomst misschien wel frans. Love you

xxxxx





  • 05 Juli 2010 - 16:56

    Allie A.:

    Yes, maatje komt weer terug!! hehe..

    Have fun nog je laatste dagen man! Aankomend weekend zien we elkaar weer, zondags zoek ik je op! Daarvoor ben ik weg met bedrijfsuitje..

    Maaaaar, als we morgen winnen, dan word zondag gek!

    Wanneer komt je franse chick hier op aan? Ben benieuwd! Neem aan deze vakantie nog wel toch?! :D

    Doe rustig aan pik, we zien elkaar over paar dagen!

    Xx allard

    PS: Lief om te horen dat je me mist hehe.. wij jou ook! ;)

  • 05 Juli 2010 - 18:33

    Bongolover:


    Markie,

    Als we de finale halen stel ik je hierbij verplicht om

    AANVALLUHHHHHH GODVERDOMMUHHH!

    te roepen!

    En qua buik zal het wel mee vallen, anders kan je wel bij het 2de komen! Noemen ze tegenwoordig ook wel de dikkies!

    yo

  • 05 Juli 2010 - 21:11

    Jj En Bb:

    fijn dat weer normaal komt doen hier in dat kikker landje. je bent de tel ook al kwijt want ik tel dat je 4 x thuis bent geweest.vergeet de stekker van het fototoestel van je ma niet.we zullen je graag ontmoeten in weeze gr bbjj

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, León

León Espana

Leon

Recente Reisverslagen:

07 Juli 2010

AFSTUDEREN

05 Juli 2010

Het Einde

28 Juni 2010

Leegloop

21 Juni 2010

Los ultimos

06 Juni 2010

Despedidas americanos
Mark

Actief sinds 19 Juli 2009
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 120523

Voorgaande reizen:

01 Januari 2011 - 01 Januari 2022

Kleine reizen

05 September 2018 - 04 Maart 2019

Going More South

02 November 2014 - 15 Augustus 2015

South-East Asia and Africa

24 Augustus 2013 - 15 September 2013

Island Hopping Greece

14 September 2012 - 10 Oktober 2012

Roadtrip Europe

04 November 2011 - 09 Maart 2012

United States and Central America

19 Augustus 2010 - 04 September 2010

Benvenuti in Italia

25 Augustus 2009 - 31 Juli 2010

León Espana

Landen bezocht: